Maatwerk leveren en veel met internationale klanten werken. Dat zijn twee kernpunten in het werk van AXA Partners. De verzekeraar heeft bekende internationale reisbedrijven als Sunweb en Belvilla als klant. ‘Nederland is relatief klein, maar het is een mooie en gevarieerde markt’, zegt Joost Hesselt van Dinter namens AXA Partners.
AXA Partners is onderdeel van de AXA Groep, een financieel conglomeraat met meer dan 150.000 medewerkers in 53 landen.
‘AXA heeft een gemeenschappelijke waarde-propositie en dat is om nieuwe diensten te leveren als aanvulling op traditionele verzekeringen. Daarnaast ontwikkelen we nieuwe bedrijfsmodellen om de bescherming van onze klanten te vergroten.’
AXA Partners ontwikkelt binnen de innovatie-unit van AXA veel vernieuwende B2B2C- oplossingen voor haar businesspartners. Ofwel, oplossingen waarmee zakelijke partners hun dienstverlening aan klanten kunnen verbeteren en verbreden.
Voor de reis- en vrijetijdsindustrie zijn dat behalve reis- en reisgerelateerde verzekeringen en assistance-diensten steeds vaker moderne digitale oplossingen die de reiziger maximale gemoedsrust en comfort bieden, zegt Hesselt van Dinter.
‘En daarbij geholpen door de meer dan 9.000 medewerkers wereldwijd die altijd en overal tot hun dienst staan, de zekerheid van een leidende wereldspeler.’
AXA Partners biedt in meer dan 50 landen reisgerelateerde verzekeringen en diensten aan reisorganisaties, hotelketens, luchtvaartmaatschappijen, autoverhuurbedrijven, creditcardorganisaties, etc. Business partners zijn onder andere Kiwi.com, Accor, Lufthansa, Avis en American Express. Een focus op de beste klantbeleving staat centraal.
Sunweb
Recentelijk zijn ook Belvilla en de Sunweb Group business partner geworden. Het gaat om internationale organisaties met een belangrijke marktpositie en een internationale backoffice in Nederland.
Hesselt van Dinter: ‘Beide organisaties zochten een verzekeraar die hun klanten in al hun markten kon bedienen, maar die ook in staat was om de nieuwste digitale technieken toe te passen bij het steeds dynamischer wordende aanbod aan de eindconsument.’
Reis- en annuleringsverzekeringen en alle diensten daaromheen zijn geen standaardproducten meer. De verschillende doelgroepen en individuele behoeftes vragen steeds meer maatwerk.
Belvilla heeft behalve met de specifieke wensen van huurders ook te maken met de wensen van verhuurders. Sunweb heeft een diverse clientèle met verschillende behoeftes; festivalgangers, overwinteraars, jongeren, gezinnen, etc. Reizen wordt steeds meer een maatproduct.
Een belangrijke overweging voor Belvilla en Sunweb om met AXA Partners te gaan werken, was ook het gecentraliseerde accountmanagement. Beide organisaties hebben voor alle internationale zaken één vast contactpunt binnen AXA Partners en dat wordt door Xorti Solutions verzorgd.
‘Met Belvilla en Sunweb hebben we mooie nieuwe programma’s opgezet. De consument wil met een veilig gevoel op reis gaan, vakantie vieren en weer thuiskomen. In deze tijden zijn gemoedsrust en zekerheid nog belangrijker geworden.’
Zo heeft AXA Partners met Sunweb voor al diens reizigers in alle markten de ‘vakantiedokter’ opgezet. Hierdoor kan bijvoorbeeld een Nederlandse klant van Sunweb tijdens zijn reis en op de vakantiebestemming 24/7 via de Sunweb-app met zijn smartphone via een beeldverbinding met een Nederlandssprekende arts in contact komen.
‘Het is een enorme geruststelling voor reizigers dat ze in hun eigen taal te woord worden gestaan. De komende tijd worden zeker meer nieuwe (digitale) diensten van AXA Partners in de Nederlandse markt geïntroduceerd.’
AXA in het kort
AXA heeft vestigingen in Nederland, maar AXA Partners werkt met een Benelux-organisatie vanuit Brussel. Van daaruit wordt de Benelux-markt ontwikkeld door de commerciële teams van Joeri Marien, directeur sales & marketing Benelux.
AXA Partners heeft een strategische samenwerking met de consultants van Xorti Solution: Joost Hesselt van Dinter, consultant voor strategie en marketing, en Henk-Jan Kortink, consultant voor verzekeringstechniek en projectmanagement.