Na een ‘heel mooi jaar’ maakt TUI Nederland zich op voor opnieuw een goed boekjaar. De Vakantiebeurs was een goede barometer. Ik ben optimistisch voor het komende boekjaar’, zegt Arjan Kers, General Manager van TUI Nederland tegen TravMagazine.
TUI Group heeft een topjaar achter de rug. De omzet van het hele concern in 2018 was 19,7 miljard euro (een plus van 6,3 procent) en de winst voor belastingen pakte met 1,2 miljard euro ruim 10 procent hoger uit. Ook TUI Nederland draaide goede cijfers.
‘We hebben een heel mooi jaar afgesloten’, zegt Kers. ‘Voor zowel TUI Group als TUI Nederland was vorig jaar het beste jaar ooit.’
Voor het vierde achtereenvolgende jaar heeft TUI Group een groei met dubbelde verdiencijfers gerealiseerd. Voor het komende boekjaar heeft topman Fritz Joussen opnieuw op een winstgroei van minimaal 10 procent als doelstelling gezet. Hoe denkt Kers dat in Nederland te realiseren?
‘De uitdaging is groot. Door de warme zomer van vorig jaar lijkt de consument wat later te boeken voor komende zomer. We zullen daarom onze marketinginvestering verder opvoeren om de klant te wijzen op het vroegboekvoordeel. De Vakantiebeurs was een goede barometer. Ik ben optimistisch voor het komende boekjaar. Er zijn vorig jaar opnieuw meer mensen op vakantie gegaan en de behoefte aan vakantie zal er altijd blijven. Mensen gaan op vakantie om tot rust te komen en te genieten, maar we zien dat vitaliteit ook een steeds grotere rol speelt; gezonde voeding en beweging zijn niet alleen thuis, maar ook op vakantie belangrijk. Ook worden reizigers zich bewuster van de omgeving van hun vakantieverblijf en willen ze dat hun vakantie actief bijdraagt aan het (economisch) welzijn van de lokale bevolking.’
Lees meer in de zojuist verschenen TravMagazine 3.