ANVR: kort geding tegen MediaMarkt - TravMagazine
Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
Scroll naar boven

Top

ANVR: kort geding tegen MediaMarkt

Door: | 19 juni, 2017

Nadat uitgever Tom van Apeldoorn in zijn column signaleerde dat de MediaMarkt reizen naar de Formule 1 aanbiedt zonder deugdelijke reisvoorwaarden, gaat de ANVR stappen ondernemen tegen MediaMarkt. De brancheorganisatie verstuurt dinsdag een sommatie waarin het elektronicaconcern wordt opgeroepen de algemene voorwaarden bij de verkoop van Formule 1 reizen op zijn website binnen 24 uur aan te passen. Als dat niet gebeurt, dan spant de ANVR een kort geding aan, zegt ANVR-voorman Frank Oostdam.

De kwestie werd begin juni aangezwengeld door uitgever Van Apeldoorn van TRAVelMedia, uitgever van onder andere TravMagazine. Deze ontdekte dat MediaMarkt op zijn website reizen naar de Formule 1 aanbiedt, onder andere in Oostenrijk, echter zonder deugdelijke reisvoorwaarden. Sterker, eerst wordt op de website gemeld dat MediaMarkt de organisator van de reis is, maar in tweede instantie wordt marketingbedrijf Brands Love People als organisator genoemd. Het logo van ANVR of SGR is nergens te bekennen.
In zijn eigen algemene voorwaarden meldt MediaMarkt dat de consument geen aanspraak kan maken op restitutie als de race om wat voor reden dan ook niet doorgaat.

Gepiepeld
Naar aanleiding van deze berichtgeving heeft de ANVR de MediaMarkt 10 dagen geleden aangeschreven. ‘We hebben nu anderhalve week gewacht en hebben nog steeds geen antwoord’, zegt Oostdam. ‘We hadden in onze brief zelfs aangeboden om te assisteren bij het opstellen van de juiste voorwaarden. We hebben zelf weer moeten bellen en kregen de belofte dat de voorwaarden zouden worden aangepast. Er werd geen termijn genoemd. We voelen ons inmiddels gepiepeld door MediaMarkt. In het begin gingen we ervan uit dat het onkunde was, maar we krijgen niet eens een reactie. Deze reizen naar de Formule 1 zijn maar een kleine activiteit van MediaMarkt, maar ze zijn wel bezig de consument te misleiden. We gaan het concern nu sommeren de kwestie binnen 24 uur op te lossen. Anders gaan we de Autoriteit Consument en Markt (ACM) en de Reclame Code Commissie informeren en overwegen we een kort geding.’
Volgens Oostdam profileert MediaMarkt zich als klantvriendelijk bedrijf en zou dit ook voor het aanbieden van reizen moeten gelden.

(Visited 1.128 times, 1 visits today)

Reageer met Facebook:

Reacties:

Deel dit artikel