Amadeus was prominent aanwezig op TravDay, waar onder andere de nieuwe B2B-boekingsmodule centraal stond. Hubert van Velden, manager touroperating-team voor de Benelux, geeft een toelichting.
Op de vraag wat Amadeus Leisure Platform doet om de vakantiemarkt te ondersteunen, zegt Van Velden: ‘We zijn optimistisch over de toekomst van pakketreizen en blijven investeren in ons platform. Onze focus ligt op het bieden van een unieke marktplaats voor aanbieders en verkopers van vakantiereizen. Aan de ene kant bouwen touroperators aantrekkelijke pakketten en distribueren deze via het boekingsplatform. Aan de andere kant hebben reisverkopers toegang tot flexibel en relevant aanbod, waarmee ze zich nog beter kunnen onderscheiden.’
Amadeus Leisure Platform Benelux is het eerste platform dat het volledige aanbod van toonaangevende touroperators in Nederland en Duitsland in één systeem naadloos integreert. Reisbureaus kunnen hierdoor nog beter en sneller inspelen op de vraag naar flexibele en gepersonaliseerde vakanties.
‘Daarnaast zien we binnen het platform een toenemende vraag naar de Virtual Tour Operating (VTO)-module, waarmee reisverkopers eenvoudig reiscomponenten van verschillende leveranciers kunnen combineren tot virtuele pakketten, en die onder eigen naam kunnen verkopen.’
Amadeus lanceert nu voor het platform een geheel nieuwe B2B-boekingsmodule voor reisagenten, inclusief nieuwe functies om reizigers tijdens het verkoopgesprek te inspireren, vakantieaanbod te personaliseren en gerichter te sturen op preferente partners.
‘Lokaal, dus vanuit de Benelux, staat een toegewijd Amadeus Leisure Platform-team klaar dat zich volledig richt op het ondersteunen van onze klanten. Zo kunnen en blijven we prioriteit geven aan de belangrijkste functionaliteiten en productontwikkelingen voor de Nederlandse markt.’
’We zijn trots op hetgeen tot nu toe is bereikt, waaronder het winnen van de Vakantie Innovation Award in 2020. En wie zien de resultaten en groei terug in de loyaliteit van onze agenten. Zelfs in deze uitdagende tijden hebben we onlangs nieuwe samenwerkingsovereenkomsten getekend met D-reizen, Prijsvrij, Beachcheck (a TUI Company), Mimosa en Alltours’, zegt Van Velden.
Foto: Amadeus Leisure Platform Benelux-team, met tweede van rec hts Hubert van Velden.