
Het Duitse Alltours en de Dutch Travel Alliance (DTA) gaan hun samenwerking verder uitbreiden. Hiervoor hebben de twee partners een raamovereenkomst gesloten.
´We werken al vele jaren succesvol samen met de DTA-aandeelhouders via individuele agentuurovereenkomsten die voortkomen uit de tijd dat deze nog geen deel uitmaakten van de DTA´, zegt Georg Welbers, managing director Sales & Marketing bij Alltours.
´De centrale raamovereenkomst stelt ons in staat onze service voor DTA-bedrijven verder te optimaliseren en samen met het DTA-hoofdkantoor ons productaanbod beter in de markt te zetten met doelgerichte verkoop- en marketing-initiatieven.’
Nederland is na Duitsland de belangrijkste bronmark voor Alltours, zegt Welbers.
‘Ons doel is om onze marktpositie in Nederland verder uit te breiden. De nu gesloten overeenkomst met DTA is een belangrijke stap in deze richting.’
Erik van der Waard, voorzitter van de raad van commissarissen van DTA, zegt erg blij te zijn met de samenwerking met alltours.
‘Deze biedt nieuwe groeimogelijkheden voor onze aandeelhouders. Alltours is ook in Nederland een bekend merk met een duidelijke positionering en een sterk productportfolio. Beide partijen zullen profiteren van de samenwerking.’
Alltours werkt al 49 jaar onder het motto ‘hoogwaardige vakanties tegen redelijke prijzen’. De Duitse touroperator telde circa 2 miljoen passagiers in boekjaar 2021/22. Hiermee behoort het bedrijf tot de vier grootste touroperators van Duitsland en tot de top tien in Europa.
Ook op het gebied van naamsbekendheid bereikt Alltours een toppositie met 92 procent.. Naast touroperator Alltours en byebye omvat de Alltours Group de Alltours Reisecenter, het incoming agentschap Viajes en de Allsun hotels.
Foto boven: Bij de ondertekening (vlnr): Michael Remmerswaal (Alltours sales Nederland), Arjan Dijkshoorn (RvC-lid DTA), Erik van der Waard (voorzitter DTA), Hindrik Bonnema (Alltours Nederland reserveringen), Jan Nijenhuis (RvC-lid DTA) en Arnoud Meijer (directeur DTA).
Foto: Alltours-oprichter Willi Verhuven en Georg Welbers, managing director Sales & Marketing (Archieffoto TravMagazine).
dat is een goed teken.