
Allianz Partners lanceert woensdag de mobiele app allyz. Dit is een digitaal platform dat reizigers voorziet van service en deskundig advies als zij onderweg zijn. De app is als eerste beschikbaar in Nederland, Duitsland en Frankrijk.
Géke McNab, sinds vorig jaar zomer Business Development Manager in Nederland, spreekt van een ‘digitale reisgenoot’.
´Ik loop al een tijdje mee in de reiswereld en ik was altijd op zoek naar services om klanten te ontzorgen. Allianz Partners bleek een dergelijke service te ontwikkelen. Die wordt nu uitgerold onder de naam allyz. Deze gaan we als B2B2C-speler aanbieden aan onze business partners, zodat die het weer kunnen aanbieden aan hun klanten. Iedereen kan de app gratis downloaden en gebruiken, maar sommige services zijn alleen beschikbaar voor klanten die een verzekering hebben bij Allianz Partners. Via hun polisnummer hebben zij toegang tot alle diensten en informatie.’
Allyz (spreek uit als Alies, red.) levert diensten die klanten voor-, tijdens- en na hun reis kunnen gebruiken. Zo is er een poliskluis, waarmee klanten hun afgesloten polissen in een overzicht hebben, maar ook hun paspoort veilig binnen handbereik hebben. De app geeft ook reisinformatie, zoals actuele vluchtgegevens en informatie over de luchthaven, zoals van welke gate de vlucht vertrekt en op welke band de bagage aankomt. Hierbij wordt samengewerkt met Amadeus. Klanten kunnen ook push-berichten ontvangen over de actuele situatie op hun bestemming, bijvoorbeeld in geval van bosbranden of een overstroming.
McNab noemt vooral de medische ondersteuning als een van de pluspunten van de app, aangezien dat de corebusiness van Allianz Partners is. Klanten die zich op hun bestemming niet lekker voelen, kunnen gebruik maken van de symptom-checker, inclusief chat met een virtuele assistent. Ook is er de hospital finder. Deze geeft aan waar zich in de buurt een ziekenhuis bevindt met de gewenste specialiteit. ‘Het geeft klanten een veilig gevoel. Dat is precies hoe ontzorgen bedoeld is.’
Een ander onderdeel binnen allyz is Cyber Care, waarmee klanten worden beschermd tegen cyber crime. ‘Juist mensen op reis zijn heel kwetsbaar voor cyber crime. Door onze schaalgrootte hebben we een aantrekkelijke deal kunnen sluiten met F-Secure, dat partner is van Ziggo en KPN, en dat onder andere een VPN-verbinding aanbiedt’, zegt McNab, die de komende tijd in gesprek gaat met partners over het leveren van maatwerk.
Allyz wordt eerst uitgerold in Nederland, Duitsland en Frankrijk en is beschikbaar in de taal van het land. Er zijn plannen voor een uitrol naar de VS en Italië in het eerste kwartaal van 2024.
Foto: Géke McNab.