
TUI biedt sinds deze maand, in samenwerking met bagage-transportdienst Bagpoint, de home pick-up bagageservice aan.
Dit betekent geen gesleep meer met koffers want de bagage wordt tegen betaling thuis opgehaald, naar de luchthaven gebracht en ingecheckt. ‘Een comfortabele start van de vakantie die het bovendien makkelijker maakt om met het openbaar vervoer naar de luchthaven te komen’, zegt TUI.
De bagageservice is makkelijk bij te boeken via de website van TUI. Via een link naar Bagpoint vult de klant zijn vluchtgegevens in en het ophaaladres. Ophalen kan een avond van te voren of, afhankelijk van de tijd, op de dag zelf.
Bij het ophalen wordt de bagage gewogen, geseald en gelabeld. Aangekomen op de luchthaven gaat de bagage mee in het bagagesysteem van de luchthaven, waar de reguliere verwerking en screening plaatsvindt.
De geavanceerde applicatie van Bagpoint staat volgens TUI garant voor een veilig proces. Het enige dat je als reiziger nog hoeft te doen is zelf online in te checken. Op de luchthaven kun je dan direct doorlopen naar de gate. De bagageservice is te boeken voor alle via TUI geboekte vluchten die vanaf Schiphol vertrekken en waarbij online inchecken mogelijk is.
(Foto: Arjan Kers, General Manager van TUI Nederland, en Rutger van Beek, CEO en oprichter van Bagpoint tekenden op het kantoor van TUI in Rijswijk de samenwerkingsovereenkomst).