
Corendon heeft een tweejarige sponsorovereenkomst gesloten met de Netherland-America Foundation (NAF) voor het NAF Ball in New York.
Deze organisatie zet zich al ruim 100 jaar in voor het bevorderen van de educatieve, culturele en zakelijke relaties tussen Nederland en de VS.
Voor Corendon is de sponsoring van het NAF Ball een goede gelegenheid om de hotels en resorts van het merk op Curaçao te promoten op de Amerikaanse markt. Hieronder vallen het Mangrove Beach Resort, het Livingstone Jan Thiel Resort en het binnenkort te openen The Rif at Mangrove Beach Corendon Curaçao.
Het NAF Ball, dat dit jaar op 17 november wordt gehouden in het Plaza Hotel in New York, is het belangrijkste evenement voor fondsenwerving voor de NAF. Er worden net als voorgaande jaren bijna 500 vertegenwoordigers uit het bedrijfsleven, ambassadeurs en hoogwaardigheidsbekleders verwacht.
Dit jaar is duurzaamheid het thema van het bal. Op de avond voorafgaand aan het bal, op donderdag 16 november, wordt in de Harvard Club in Manhattan een business seminar gehouden, met een panel van deskundigen die duurzaamheidsaspecten in de horecasector zullen bespreken.
´We zijn trots op de samenwerking met Corendon en om Corendon op deze manier in staat te stellen om het baanbrekende werk dat zij doen op het gebied van duurzame gastvrijheid onder de aandacht te brengen´, zegt Jurjan Wouda Kuipers, de voorzitter van het organisatiecomité van het NAF Bal.
´Onze samenwerking met de Netherland-America Foundation is onderdeel van onze missie om het aantal bezoekers aan onze Curaçao-resorts vanuit Noord-Amerika te laten groeien’, zegt Atilay Uslu, oprichter en CEO van Corendon Hotels & Resorts.
Een integraal onderdeel van de sponsorovereenkomst is het verbinden van de naam Corendon aan een NAF Fulbright Scholar op het gebied van duurzaamheid, een beurs voor een jonge student voor een duurzaamheidsstudie op masterniveau.
Foto: Het Mangrove Beach resort van Corendon op Curaçao (Foto Corendon).