
Na Duitsland gaat het Spaanse Tourenia ook op de Nederlandse markt van start. De Spaanse touroperator biedt klassieke pakketreizen en dynamisch samengestelde pakketten naar populaire bestemmingen. Het reisbedrijf focust op verkoop via de retail.
‘We willen de vriend van de retail zijn’, zegt Björn Merlet, commercieel manager voor de Duitstalige landen en Nederland.
Tijdens de laatste editie van TravDay in september dit jaar zette Tourenia zijn eerste stappen op de Nederlandse markt. Björn Merlet was samen met Guido Wieling, directeur Duitsland van Tourenia, op het drukbezochte event aanwezig. Wieling was voorheen 18 jaar bij TUI Duitsland in diverse leidinggevende functies werkzaam.
Merlet zelf is geen onbekende op de Nederlandse markt. Voorheen werkte hij voor het Duitse ANEX Tour, waarbij hij ook de Nederlandse markt voor zijn rekening nam. Bovendien spreekt hij foutloos Nederlands.
Tourenia is een jonge touroperator, opgericht in 2020. Het bedrijf is onderdeel van het snelgroeiende Spaanse reisconcern Grupo Viajes El Corte Inglés. Dit reisconcern, met een jaaromzet van circa 5 miljard euro, is begin 2022 ontstaan uit een fusie van de Logitravel Group en Viajes El Corte Inglés, de reistak van de grootste warenhuisketen van Europa.
Op de vraag wat Nederlandse reisagenten van Tourenia kunnen verwachten, zegt Merlet: ‘Een zorgvuldige hotelkeuze dankzij onze eigen inkoop, een breed aanbod vluchten en de samenwerking met goede inkomende agenten op de bestemmingen.’
De touroperator biedt vooral de populaire zonbestemmingen rond de Middellandse Zee, zoals Spanje, Griekenland, Turkije en Egypte, maar ook bestemmingen zoals Dominicaanse Republiek, Cuba, Dubai en de Malediven.
De pakketreizen van Tourenia zijn volgens Merlet niet zozeer klassiek, maar kunnen grotendeels dynamisch worden samengesteld. ‘Flexibiliteit staat bij ons voorop. En een pakketreis van Tourenia is standaard inclusief hoteltransfer en reisleiding ter plaatse.’
Foto: Guido Wieling en Björn Merlet van Tourenia.
Lees meer over de plannen van Tourenia in Nederland in TravMagazine #49 die deze week verschijnt.
‘We willen geen marktaandeel kopen in Nederland’