
Paul Johannes is de nieuwe Head of Marketing & Sales voor Europa bij Cathay Pacific.
In deze nieuwe rol zal Johannes zich focussen op de ontwikkeling en uitvoering van de commerciële strategie van de luchtvaartmaatschappij in Europa.
Johannes werkt sinds 2017 als Head of Global Sales bij Cathay, waarbij hij de verkoopstrategie van het bedrijf wereldwijd in kaart bracht.
Hij heeft meer dan twee decennia ervaring in de luchtvaartindustrie. Johannes bekleedde leidinggevende functies bij diverse airlines, zoals de functie van Vice President Europe bij Qatar Airways.
‘De Europese markt is een integraal onderdeel binnen het netwerk van Cathay Pacific, omdat we via ons thuisland Hongkong grote Europese metropolen verbinden met China en steden in de regio Azië-Pacific’, zegt Paul Johannes.
‘Cathay Pacific heeft tijdens de pandemie ononderbroken essentiële luchtvaartdiensten tussen Azië en Europa geleverd en haar productaanbod opnieuw uitgevonden om tegemoet te komen aan de veranderende behoeften van onze klanten. Nu er steeds meer landen in Azië opengaan, zijn wij verheugd om de twee continenten opnieuw met elkaar te verbinden.’
Johannes werkt vanuit het kantoor van Cathay Pacific in Londen.
Cathay Pacific heeft sinds de zomer van 2022 haar diensten binnen haar Europese netwerk snel hervat, waaronder meerdere dagelijkse vluchten van het Vereningd Koninkrijk naar Hongkong en een wekelijkse vlucht van Amsterdam naar Hongkong.
De luchtvaartmaatschappij hervat in het vierde kwartaal haar vluchten vanuit Madrid, Milaan en Zürich.
