
Hij heeft 20 jaar ervaring met sportreizen, werkte nauw samen met Max Verstappen, maar toch is Jeroen Huis in ’t Veld (41) met XS2Event een van de jongste start-ups in de reiswereld. Met zijn one-stop-shop voor sporttickets wil hij meer samenwerken met de reiswereld.
‘We zijn als het ware een beddenbank voor sporttickets’, zegt Huis in ’t Veld op de vraag wat hij precies doet met XS2Event.
Samen met René Wietsma is Huis in ’t Veld de oprichter van het B2B-platform voor toegangskaartjes voor sportwedstrijden. XS2Event werd in 2019 opgericht, waarbij Wietsma zijn technische kennis inbracht en Huis in ’t Veld zijn zakelijke netwerk. Dat netwerk had hij eerder opgebouwd met zijn in Groningen gevestigde bedrijf Sportstadion.nl.
Met Sportstadion.nl, opgericht in 2010, begon Huis in ´t Veld zijn loopbaan in de ticketverkoop voor sportwedstrijden. Hij werd daarmee marktleider op het gebied van sportreizen. Behalve entreekaarten verzorgde hij ook de reis er omheen.
Het bedrijf mocht zich vanaf 2015 de officiële reispartner van Max Verstappen noemen. Naast Formule 1-reizen werden ook reizen aangeboden op het gebied van voetbal, MotoGP, tennis, rugby en diverse andere sporten.
In 2018 verkocht Huis in ’t Veld zijn bedrijf aan Motorsport Network, een media- en technologiebedrijf in Miami. Maar stilzitten was er niet bij. Na een sabbatical van bijna een jaar lanceerde hij in september 2019 XS2Event.
Het bedrijf levert entreekaarten voor sportevenementen in een kleine 40 landen. Het aanbod varieert van voetbalwedstrijden van bekende clubs tot races in de Formule 1 met Max Verstappen. ‘We hebben directe connecties met clubs als Manchester United, FC Barcelona, Arsenal, noem maar op.’
Reisbureaus
XS2Event concentreert zich op het leveren van toegangskaarten. Het bedrijf werkt uitsluitend B2B en richt zich op samenwerking met reisbureaus, touroperators en ticketplatformen.
‘We zijn zelf super enthousiast, want zoiets bestond nog niet. Ik vergelijk het met beddenbank. Een touroperator of reisagent verkoopt een vlucht en hotel voor een weekendje Londen en boekt bij ons kaartjes voor een leuke wedstrijd erbij.’
Lees het complete interview met Jeroen Huis in ’t Veld in TravMagazine #9 van deze week.
‘We willen in de reisbranche dé partij zijn voor sportkaarten’