
Zakenreisorganisatie Uniglobe Travel heeft deze week de aftrap gegeven van de viering van het 40-jarig jubileum. Dat gebeurt met een webinar die bedrijfsbreed wordt uitgezonden naar 3.800 medewerkers van Uniglobe Travel-reisbureaus op zes continenten.
Uniglobe werd in 1981 in Vancouver opgericht door Gary Charlwood. Aan zijn missie is in 40 jaar niets veranderd: het succes van klanten stimuleren door hen te helpen beter te reizen.
‘We zullen er altijd alles aan doen om onze klanten te helpen bij het opbouwen van hun bedrijf en tot bloei te brengen’, zegt Charlwood. ‘Dat doen we door middel van persoonlijke service en onze reisexpertise. Tegenwoordig helpen Uniglobe-professionals in 60 landen hun zakelijke en leisureklanten door complexe problemen op te lossen, innovatieve oplossingen te vinden en in elke behoefte te voorzien. Dit is het kenmerk van de Uniglobe-familie die ons de komende decennia zal blijven onderscheiden.’
Veerkrachtig
Cees Klinkenberg, directeur Uniglobe Travel Holland, zegt het als volgt: ‘Wij zijn een reisorganisatie die al bijna een halve eeuw trouw is gebleven aan haar fundamentele waarden. Sinds de oprichting van het merk Uniglobe in de jaren tachtig hebben we gezien dat veel veranderingen onze branche – soms tot in de kern – ontwrichtten, van commissieverlagingen tot vulkanische as en een wereldwijde pandemie. Hoewel we weten dat het reislandschap voortdurend verandert, begrijpen we ook dat een veerkrachtige, praktische reisprofessional een cruciale rol speelt bij het helpen van reizigers bij het navigeren door alle onzekerheden.’
Het bedrijf kenmerkt zich volgens Klinkenberg door een ‘can-do’-mentaliteit die in Uniglobe-DNA zit. ‘En dat we klaar zijn voor de toekomst blijkt uit onze recent gelanceerde ultramoderne online boekingstool UBI.’ (Archieffoto TravMagazine).