
Het nieuwe Tenzing Travel heeft maandag zijn nieuwe website gelanceerd. Er zijn meteen twaalf Europese bestemmingen aan het aanbod toegevoegd, waaronder Fins Lapland, de Baltische Staten en het onbekendere noorden van Portugal.
Tegelijk werd een nieuw logo gepresenteerd.
Zoals bekend opereert het nieuwe Tenzing Travel onder de vlag van Travelnauts BV, dat eind augustus vorig jaar Tenzing Travel kocht na het faillissement. Travelnauts is directseller en specialist in gezinsreizen en richt zich met de merknaam Tenzing Travel op de directe klant (B2C).
De retailtak van Tenzing Travel wordt voortgezet door Van Verre, dat daarvoor de voormalige merknaam Special Traffic gebruikt. Via Special Traffic wordt aan de agent verkocht (B2B).
De overname door Travelnauts vond plaats in een jaar zonder reisbewegingen, zegt Tenzing in een verklaring. ‘Juist het ontbreken van drukte en hectiek gaf het team de tijd om het merk, de doelgroep en het aanbod onder de loep te nemen. Tenzing Travel is nu dan ook klaar voor het tijdperk na corona.’
Bij de keuze voor de Europese bestemmingen is rekening gehouden met de wensen van trouwe klanten, zegt Simone Jansen, directeur van Tenzing Travel en Travelnauts.
‘Onze reizigers wisselen verre reizen graag af met bijzondere, kortere reizen in Europa. Omdat de intensieve relatie met onze klant onze grootste kracht is, willen we graag betrokken zijn bij elke reiswens die zij hebben.’