
Onder het motto ‘Dank aan alle harde werkers’ heeft Don Kaspers, CEO van D-rt Groep, donderdag via Linkedin zijn ruim 1.400 medewerkers bedankt en een hart onder de riem gestoken.
Hij herinnert eraan hoe de reiswereld exact zes maanden geleden werd opgeschikt door het faillissement van het ruim 100 jaar oude Thomas Cook concern, en hoe alle medewerkers van D-rt Groep in krap drie weken tijd ruim 17.000 klanten die bij Cook hadden geboekt hebben geholpen.
En nu is er de corona-crisis.
‘Wederom heb ik met steun en toeverlaat van dezelfde groep kanjers binnen onze organisatie onze klanten een helpende hand kunnen reiken en ze gezond en veilig weer naar huis terug kunnen brengen. De laatste weken moeten mijn collega’s veelal in opdracht van reisorganisaties geboekte reizen annuleren. Naast deze teleurstellingen bij klanten groeit ook de zorg over hoe het nu verder gaat. Iedereen kan weten dat wij ANVR en SGR zijn aangesloten. Daarmee is het klantgeld dus verzekerd.
Natuurlijk is er ook begrip dat er geen duidelijkheid is over de doorgang van de reis, de voorwaarden van de corona-voucher en wanneer er weer veilig gereisd kan worden. Dit knaagt aan het vertrouwen bij consumenten.
Toch moeten mijn collega’s al geruime tijd in deze frontlinie staan en met het onbegrip en ongeduld van klanten omgaan. Ik heb diep respect voor hen, die toch elke dag weer klaar staan om vol energie onze service en adviezen met veel overgave te bieden aan onze klanten. Dit ondanks dat ze ook veelvuldig de klappen van onbegrip en boosheid hebben mogen opvangen. Gelukkig zie ik ook veelvuldig de dankbaarheid van loyale klanten voorbij komen. Met kleine attenties en zelfs hele mooie briefjes en lieve woorden.
Als CEO heb ik mijn collega’s tijdens de Thomas Cook crisis al eens in een persoonlijke brief laten weten hoe trots ik op ze ben. Vandaag maak ik een diepe buiging en applaudisseer, als blijk van dank voor hun tomeloze inzet ook in deze moeilijke tijd voor onze klanten klaar te staan. Ik hoop dan ook dat deze buiging en mijn applaus voor mijn collega’s virtueel een waardige opvolging krijgt.’
Ook Arjan Kers, genreal manager van TUI, bedankte zijn medewerkers op een zelfde wijze.