
Onder de naam Tequila heeft Kiwi.com een B2B platform gelanceerd als een one-stop-shop voor vluchten, maar ook busvervoer, treinen en binnenkort hotels.
Tequila heeft een aanbod van ruim 500 airlines, waaronder 150 die niet in de GDS’en zijn te vinden. Kiwi.com is actief in meer dan 180 landen, waaronder ook in Nederland. ‘Tequila is ook op de Nederlandse markt beschikbaar’, zegt Marco van Ieperen, die sinds maart dit jaar Head of Airline Partnerships bij Kiwi.com is. Voor was Van Ieperen lange tijd managing director van Travelport Benelux.
Volgens Van Ieperen is Tequila per direct online beschikbaar voor airlines, airports, meta search machines, online travel agents (OTA’s) en reisagenten.
Passagiers
Kiwi.com, voorheen Skypicker, bestaat inmiddels zes jaar. Via een algoritme worden op routes diverse airlines gecombineerd, inclusief airlines die normaal niet samenwerken en zonder dat deze een codeshare hoeven te hebben. Het bedrijf, opgericht in 2012, noemt dit virtual interlining. Kiwi.com biedt zelf een garantie aan passagiers als een vlucht door vertraging niet aansluit.
Als Head of Airline Partnerships gaat Van Ieperen zich bezighouden met verdere expansie en strategie en de relatie met bestaande- en nieuwe airline partners verder uitbouwen. Kiwi.com verwerkt dagelijks meer dan 50 miljoen zoekopdrachten.
Foto: Marco van Ieperen op de ITB in Berlijn in maart dit jaar.