
HomeTogo heeft Casamundo gekocht van de @Leisure Group, onderdeel van het Axel Springer concern.
Het is niet bekend hoeveel de Duitse mega-zoekmachine voor Casamundo heeft betaald. HomeTogoGo, dat zichzelf bestempelt als de grootste zoekmachine wereldwijd voor accommodaties, begeeft zich hiermee voor het eerst in een portal voor online bemiddeling voor vakantiehuizen en -woningen.
Casamundo blijft ook na de overname een belangrijke partner voor de merken van @Leisure Group. ‘Centraal in onze strategie staat de verdere ontwikkeling van ons full-service aanbod, zoals Belvilla en DanCenter, evenals ons online self-service boekingsportal Traum-Ferienwohnungen, zegt Tobias Wann, topman van @Leisure Group. ‘In dat perspectief is de verkoop van Casamundo, met zijn afwijkende businessmodel, een logische stap.’
Onder de vlag van @Leisure Group in Amsterdam, dat sinds 2015 deel uitmaakt van Axel Springer, heeft het mediabedrijf zijn toeristische deelnamen ondergebracht.
De website van Casamundo biedt wereldwijd meer dan 700.000 accommodaties, vooral in Europa. Het bedrijf, met ruim 100 medewerkers in het hoofdkantoor in Hamburg, claimt daarmee de marktleider in zijn segment te zijn.
Tussen HomeToGo en Casamundo is ook nog een persoonlijke band. Mede-oprichter Nils Regge van HomeToGo heeft voorheen Casamundo opgebouwd en in 2010 de meerderheid daarvan verkocht aan @Leisure. Regge houdt zich nu uitsluitend bezig met investeringsbedrijf Truventuro, bedoeld voor online gebaseerde businessmodellen. HomeToGo, Casamundo en het cruiseportal Dreamlines zich de meest in het oog springende toeristische deelnemingen van Truventuro.