
Het Duitse FTI heeft zijn eerste Nederlandse brochure gepresenteerd. De gids voor zomer 2017 werd voor het eerst in grote oplage verspreid tijdens de Safari van D-rt Groep, die deze week verspreid over drie avonden wordt gehouden, met zo’n 1.000 reisadviseurs van D-rt Groep en tal van aanbieders.
Met de lancering van de brochure gaat FTI echt van start op de Nederlandse markt. Er is inmiddels een salesteam voor Nederland, waarbij sales- en marketingmanager Joyce Akkersdijk wordt bijgestaan door Soraya Hollart en Anne Raamsteeboers.
‘Het voelt alsof we in Nederland een start-up zijn’, zegt topman Ralph Schiller, die dinsdagavond speciaal uit München naar Nederland was gekomen. ‘We doen hier alles voor de eerste keer. We focussen ons eerst op IT, zodat onze producten boekbaar zijn voor de Nederlandse reisagent. We zoeken samenwerking met alle retailketens.’
FTI is boekbaar via LMplus/Buma van travel-IT, maar ook via Vanessa van Schmetterling en Bistro van TravelTainment. De eerste Nederlandse brochure, met 180 pagina’s, omvat ongeveer 160 populaire hotels rond de Middellandse Zee en op verre bestemmingen als Domrep, Cuba, Aruba en Bali. ‘Dit is onze kick-off in Nederland.’
Foto: het team van FTI: topman Ralph Schiller, sales- en marketingmanager Joyce Akkersdijk en haar nieuwe collega’s Anne Raamsteeboers en Soraya Hollart.