
D-reizen lanceert een nieuw winkelconcept. Een warm huiskamergevoel moet de klant het gevoel geven binnen te stappen in een wereld van persoonlijke reisinspiratie en -beleving. De winkels in Apeldoorn, Oegstgeest, Naaldwijk en de shop-in-shop in de Topshelf Arnhem zijn inmiddels verbouwd naar het nieuwe concept.
De klant komt binnen in de zogeheten ‘Landingszone’, voor een kop koffie en waar de kinderen kunnen spelen in een speelhoek. De ‘Fast Lane’ is voor snelle vragen en advies over bestemmingen. Hier kunnen ook tickets worden opgehaald. In de ‘Boekingszone’ kan de klant met een persoonlijk reisadviseur een reis samenstellen en boeken. De gidsen van D-reizen zijn opgedeeld in reismogelijkheden: autovakanties, zonvakanties, rondreizen en stedentrips.
D-reizen wil met haar nieuwe winkels de filosofie van optimale bereikbaarheid onderstrepen. Danja Lekkerkerk, manager marketing & communicatie D-reizen, benadrukt dat de ‘nabijheid’ de belangrijkste kracht is van de reisorganisatie: ‘In een tijd waarin veel fysieke winkels verdwijnen, investeren wij juist in nieuwe winkels om dichtbij onze klanten te blijven. Wij willen onze klanten ontzorgen, nu en in de toekomst.’