
De tweede editie van de ReisExperience van ITG Companies trok zaterdag ruim 2.000 reislustige bezoekers naar de Jaarbeurs. Directeur Harco van Uden telde aan het einde van de dag 10 procent meer offerteaanvragen dan het jaar ervoor.
‘We willen onze klanten informeren en inspireren. Daarom hebben we astronaut André Kuipers gevraagd meer te vertellen over de eclipsreis die hij in maart volgend jaar voor ons begeleidt naar Indonesië.’
De labels van ITG Companies richten zich op een hoger segment: Experience Travel, Wereldcontact & Marco Polo Reizen, Travelworld, Voyage & Culture, Academische Reizen en Senior Vakantie Plan.
Omzet
De eerste editie van de ReisExperience was vorig jaar binnen zes weken goed voor een miljoen euro omzet. Voor de editie van dit jaar waren opnieuw vaste klanten persoonlijk uitgenodigd. ‘We weten precies wie zich vandaag in de Jaarbeurs hebben gemeld. We gaan de komende zes weken volgen wie van deze bezoekers ook daadwerkelijk een reis bij ons boekt. Maar dat we 10 procent meer offerteaanvragen hebben dan vorig jaar stemt me erg positief. Uit een enquête blijkt dat bezoekers deze dag met een rapportcijfer tussen 8 en 9 waarderen. We gaan volgend jaar zeker weer een ReisExperience houden.’
Agenten
Reisagenten kunnen het aanbod van ITG Companies boeken via Inspiration-Travel.nl. Deze website heeft een aparte login voor reisagenten. ITG Companies heeft al drie jaar een exclusieve samenwerking met de reisbureaus van VakantieXperts. Vooral de franchisenemers van VakantieXperts boeken het product goed. Van Uden: ‘Via ons kunnen zij aanbod verkopen wat anderen niet hebben.’
Foto: Elke Kuipers en Harco van Uden, de directieleden van ITG Companies.