
IndiGo, de grootste luchtvaartmaatschappij van India, heeft ‘oprechte excuses’ aangeboden voor verstoringen van het hele routenetwerk de afgelopen dagen.
Het vliegbedrijf, dat onder leiding staat van oud-KLM-topman Pieter Elbers, moest de afgelopen dagen honderden vluchten schrappen. De verstoring vindt inmiddels drie dagen plaats. De oorzaak ligt vooral in de invoering van nieuwe vliegregels vanuit de overheid.
Als reden voor de verstoringen noemt IndiGo een reeks onvoorziene operationele uitdagingen, waaronder kleine technische storingen, aanpassingen in de dienstregeling in verband met het winterseizoen, ongunstige weersomstandigheden, toenemende drukte binnen het luchtvaartsysteem en de invoering van vernieuwde roosterregels voor bemanningsleden.
Dit laatste houdt verband met nieuwe voorschriften voor maximale werktijd en rustperioden van piloten. Dit alles heeft volgens een verklaring van de maatschappij een cumulatief en had een nadelig effect op de operatie van InDiGo, ‘op een wijze die vooraf redelijkerwijs niet kon worden voorzien’.
Om de verstoringen te beperken en de operationele stabiliteit te herstellen, heeft InDiGo gerichte en zorgvuldig afgestemde aanpassingen in zijn dienstregeling doorgevoerd.
Deze tijdelijke maatregelen stelt het bedrijf in staat de operatie te normaliseren en de punctualiteit stap voor stap in het gehele routenetwerk te herstellen, aldus InDiGo.
‘Onze teams werken dag en nacht om het ongemak voor onze reizigers te verminderen en de operatie zo snel mogelijk te stabiliseren. Daarnaast worden getroffen passagiers, waar van toepassing, alternatieve reisopties aangeboden om hun eindbestemming te bereiken, of zij ontvangen een terugbetaling.’ (Foto Unsplash).
Geef een reactie