
Samen met (zelfstandig) reisagenten uit Nederland en België en met ruim 50 internationale partners houdt Corendon dit weekend de tweede editie van zijn Open House Day Event. Het evenement, opnieuw in het Corendon Amsterdam Schiphol Airport Hotel, heeft dit jaar een extra feestelijk tintje vanwege het 25-jarig bestaan van Corendon.
Net als vorig jaar was de vrijdag ingeruimd voor Nederlandse reisverkopers, met circa 120 bezoekers, net zoveel als vorig jaar. De zaterdag is ingeruimd voor Belgische reisagenten, van wie het aantal net als vorig jaar onder dat van het aantal Nederlandse agenten lag, en voor VIP-klanten.
Reisagenten konden ook nu weer tegen een gereduceerd tarief overnachten, waarmee Corendon vooral mikte op Belgische agenten.
Voor consumenten staat de deur op zondag open. Hiervoor hebben zich 1.088 mensen aangemeld, waardoor Corendon besloot een aanmeldstop in te stellen.

Foto: Hilal Can en Pinar Bilgen (Turks Verkeersbureau) en de beursvloer.
Het programma voor agenten omvatte een welkomstlunch, een beursvloer met ruim 50 internationale hoteliers, bestemmingen en partners van Corendon, een diner met afterparty en dj en de uitreiking van de Corendon Awards, inclusief de titel Ambassador of Corendon 2025.
Tineke Boele, die afgelopen zomer bij Corendon aan de slag ging als Salesmanager Retail, noemt het Open House Day Event ‘heel waardevol’. ‘Op zo’n evenement hoor je veel terug van agenten, wat goed gaat en waar ze tegenaan lopen. Dat is waardevolle informatie waar we met onze afdeling sales wat mee kunnen.’
Volgens Boele boeken reisagenten een heel ander product dan wat online wordt geboekt. ‘Dat vult elkaar goed aan.’
Christophe Lievens, Retail Manager België van Corendon, sluit zich daar bij aan. ‘De B2C-klant is vooral prijsgedreven en baseert zich op online foto’s en reviews. Bij de retail krijgen zij persoonlijk advies op maat, aangevuld met de eigen ervaring van de reisagent over de bestemming en hotel.’
De inrichting van de beursvloer was op basis van feedback van bezoekers van vorig jaar aangepast en overzichtelijker ingericht. De credits hiervoor gaven Boele en Lievens aan Cigdem Akin, Projectmanager Retail.
Ook dit jaar ontving elke reisagent een uniek Corendon-tegeltje, ontworpen door de Belgische kunstenaar Jan Scheirs. Vorig jaar stond het tegeltje in het teken van het Caribisch gebied, dit jaar stond Turkije centraal. Scheirs krijgt volgend jaar een expositie in het Corendon Hotel bij Schiphol.

Foto: Monique Martis (Acoya Curaçao).
Tijdens de awarduitreiking zette Corendon vrijdagavond enkele partners in het zonnetje. Dit zijn de winnaars:
Ambassador of Corendon: TravelXL Reisburo Katwijk.
ZRA of the Year: Angela Grooteman (Your Travel).
Customer Service Excellence Award: Mirjam den Broer (TUI at Home).
Contact Center Excellence Award: Patricia Koppens (TravelXL Reisbureau Koppens).
Acoya Curaçao Expert Award: The Travel Club.
Corendon Hotels & Resorts Expert Award: Westbound Travel.
Foto geheel boven: Tineke Boele, Christophe Lievens en Cigdem Akin (Foto’s TravMagazine/Theo de Reus).
Geef een reactie