
Transavia zet de volgende stap in haar merkreis. Na de recente presentatie van de vernieuwde merkidentiteit laat de luchtvaartmaatschappij zien dat ze verder gaat dan alleen betaalbaar vliegen.
Transavia wil de slimme keuze zijn voor iedereen die gemakkelijk en prettig wil reizen. Met de nieuwe merkboodschap ‘Niet normaal gewoon’ maakt Transavia duidelijk wat haar identiteit in de praktijk betekent: gewoon vliegen een beetje bijzonder maken.
Met ‘Niet normaal gewoon’ benadrukt Transavia haar nuchtere en positieve kijk op reizen. Het is een manier van doen: gewoon goed vliegen, gemakkelijk, prettig en persoonlijk. Zo maakt Transavia van gewoon vliegen iets bijzonders.
‘Met onze vernieuwde merkidentiteit hebben we de richting bepaald’, zegt Natascha van Roode, Brand Lead bij Transavia. ‘Niet alleen bieden we een betaalbaar ticket, we zijn ook de luchtvaartmaatschappij die voor een gemakkelijke reiservaring gaat. Met de vertaling naar ‘Niet normaal gewoon’ geven we invulling aan wat we dagelijks leveren: een toegankelijke reiservaring waarin gemak, betrouwbaarheid en plezier centraal staan.’
De nieuwe merkidentiteit is vertaald naar de merkboodschap en een creatief concept dat langdurig inzetbaar is voor Transavia. De boodschap komt tot leven via purser Thijs (Mike Weerts). Met Thijs introduceert Transavia een herkenbaar en uniek gezicht in de communicatie. Vanaf de eerste seconde ben je aan boord, waar Thijs laat zien waar het merk voor staat. Hij staat dicht bij de beleving van de passagier en maakt met zijn betrokkenheid voor iedereen gewoon vliegen nét iets bijzonderder.
‘Thijs belichaamt wie we zijn’, vervolgt Van Roode. ‘Hij is herkenbaar, menselijk en down‑to‑earth. Precies zoals ons merk. Dat maakt Transavia ‘Niet normaal gewoon’.’
De eerste campagne loopt van 4 november tot en met14 december en is te zien op TV, online video, display-banners en social media. (Foto Transavia).

Geef een reactie