
Traditiegetrouw vraagt TravMagazine enkele branchegenoten in de laatste editie van december om vooruit te kijken naar het nieuwe jaar. Wat worden de trends, waar loeren de bedreigingen en waar zitten de kansen?
‘Terugkijkend op mijn eerste jaar als CEO ben ik vooral trots op de veerkracht en creativiteit binnen Corendon’, zegt Gunay Uslu’, die haar eerste jaar als topvrouw van Corendon achter de rug heeft.
‘We hebben ons verder ontwikkeld als een reisorganisatie die betaalbaarheid combineert met vernieuwing. The Rif en Mangrove resorts op Curaçao zijn nog steeds een voorbeeld hoe je ook als groot hotel – in totaal gaat het om zo’n 800 kamers – betekenisvolle stappen kunt zetten als het gaat om circulariteit. Daarnaast is in 2024 de vernieuwing van onze vloot afgerond, waardoor we stiller en efficiënter kunnen vliegen: stapjes die bijdragen aan duurzamer reizen.
Voor 2025 wil ik deze koers verder versterken. Ik ben ervan overtuigd dat je waarde moet toevoegen op de plekken waar je actief bent. Dat kan door lokale initiatieven te steunen of zelf iets te ontwikkelen. Die trend zie ik ook in de reiswereld. Natuurlijk blijven goed verzorgde pakketreizen naar mooie all-in resorts in trek: geen gedoe, echt vakantie. Daarbij zijn we steeds op zoek naar bijzondere nieuwe locaties, zoals het Turkse Didim. Tegelijkertijd zie ik een ontwikkeling naar rustige, betekenisvolle, meer persoonlijke reizen. Met ons merk By June spelen we daarop in. Ik geloof dat we met Corendon een mooie balans kunnen bieden: vakanties die waardevol zijn voor de reiziger én voor de bestemmingen.’