
Na TUI heeft ook Corendon besloten niet mee te doen aan de komende editie van de Vakantiebeurs, die in januari in de Jaarbeurs wordt gehouden.
‘Het is een grote investering in geld en mankracht in een toch al drukke tijd’, zegt Dick Gussen, director of Brand, Media & Partnerships bij Corendon desgevraagd tegen TravMagazine.
‘Naast de kosten voor de stand zelf moet je ook zorgen voor een goede bezetting van de stand. Die mensen moet je dus in een drukke maand weghalen van kantoor. Al deze kosten en inspanningen wegen niet op tegen de opbrengst van deelname aan de beurs. Daarnaast zagen we vorig jaar al dat steeds minder van onze klanten naar de beurs kwamen met als hoofdreden om te boeken. We gaan kijken wat een jaar afwezigheid zal betekenen.’
TUI liet eerder dit jaar al weten niet mee te doen met de komende Vakantiebeurs.
TUI-topman Arjan Kers hanteerde daarbij vrijwel dezelfde argumenten die Corendon noemt. Kers verklaarde dat TUI een weloverwogen keuze had gemaakt. ‘Ondanks vele gesprekken met de Jaarbeurs en suggesties vanuit TUI om van de Vakantiebeurs opnieuw een relevante trekpleister voor vakantieliefhebbers te maken, slaagt men er niet in het tij te keren. De kosten, tijd en moeite die de beursdeelname met zich meebrengen wegen niet op tegen wat we er uit halen’, aldus Kers eerder dit jaar.
Beursmanager Marleen Rompen verklaarde eerder de beslissing van TUI te betreuren en door te gaan met de vernieuwing van de beurs.