
Het van oorsprong Belgische Nordic betreedt na Nederland en Duitsland ook de Franse markt. Na de recente overname van Askja Reizen op de Nederlandse markt volgt nu de overname van het Franse Nord Espaces.
Deze reisorganisatie is gespecialiseerd in reizen naar Scandinavië, met meer dan 30 jaar ervaring op de Franse markt.
Naast deze nieuwe overname wordt Nordic ook mede-eigenaar van de lodges van Explore the North in Lapland, een partner waar het Belgische reisbedrijf al jaren exclusief mee samenwerkt voor zijn winterreizen naar Zweeds Lapland.
Voor de coronaperiode realiseerde Nordic een omzet van circa 30 miljoen euro, met 40 medewerkers. Het bedrijf heeft tijdens de pandemie fors geïnvesteerd in digitalisering en optimalisatie van processen. Mede door de toenemende populariteit van de Scandinavische bestemmingen verwacht Nordic voor 2025 een omzet van ruim 150 miljoen euro met circa 180 medewerkers.
Nordic Collection omvat inmiddels elf reismerken. Naast Nordic, dat in 2008 werd opgericht door CEO Maarten Raes onder de naam ‘Nordic Info’, zijn er de merken Galtic, Atacama, MyHimalaya, Canada Travel Designers, Wild Alaska, Beyond Borders, Askja, VNC Asia Travel, FLY and BiKE en nu ook Nord Espaces.
Nordic Nederland staat onder leiding van Hugo van Drie, afkomstig van Sunweb. (Foto Shutterstock).