Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
Scroll naar boven

Top

0 Reacties

Column: echte passie

Door: | 11 mei, 2018

Toen ik lang geleden bij de krant werkte, hadden we een freelance fotograaf die was gespecialiseerd in rampen en ongelukken. Als er ’s avonds laat of midden in de nacht ergens brand was of een auto op een boom knalde, dan was hij niet alleen de eerste die een foto maakte, hij had ook nog eens de beste foto. Terwijl andere fotografen vanaf een afstand een brandend huis stonden te fotograferen, maakte onze freelancer foto’s vanaf de hoogwerker van de brandweer. Kwestie van relaties.

Etienne had talent, maar bovenal: passie voor zijn vak. Als jochie wilde hij al fotograaf van rampen en ongelukken worden. Ieder zijn voorkeur nietwaar. Zijn pleidooi bij de brandweercommandant of deze hem wilde bellen als de brandweer midden in de nacht uitrukte, zodat hij mee kon, vond geen gehoor. Etienne ging daarom in zijn slaapzak voor het hek van de brandweer slapen. Als de spuitgasten uitrukten, konden ze letterlijk niet om hem heen en moesten ze hem wakker maken. En zo had onze fotograaf in de dop meteen een lift naar de brand.

Ik moest aan deze fotograaf denken toen ik onlangs een goed gesprek had met Robert Pieter Gardenier, de nieuwe eigenaar van Captain Cruise. ‘Passie voor je vak’ is zo’n kreet die overbetaalde marketeers vaak gebruiken in hun cursussen, om vastgeroeste verkopers weer op gang te krijgen, maar Robert Pieter heeft echt een passie voor cruisen. Zelden heb ik iemand zo enthousiast horen vertellen over zijn hobby waarvan hij zijn beroep ging maken.
Met zijn 32 jaar heeft hij al 50 cruises gemaakt. Daarnaast popelt hij om ondernemer te worden en kan hij volgens eigen zeggen goed overweg met cijfers. De jonge ondernemer moet alles eerst nog waarmaken, maar zijn passie voor het vak geeft vertrouwen dat het hem gaat lukken. Visie heeft hij ook: ‘alleen door samenwerking kunnen we de totale vijver voor de cruisewereld groter maken’.
Als de cruisesector in Nederland eindelijk de grote sprong voorwaarts wil maken, dan zijn er meer mensen met passie voor cruisen nodig. Niet alleen bij de rederijen, ook onder reisagenten die het product aan de man brengen. Echte passie voor iets werkt aanstekelijk, ook en vooral bij klanten.

theo.de.reus@travmagazine.nl

(Visited 187 times, 1 visits today)

Reageer met Facebook:

Reacties:

Deel dit artikel

Reacties