
Eurowings gaat zijn aanbod verre vluchten vanaf Düsseldorf fors uitbreiden. Hiermee vult de airline het gat dat is ontstaan na het wegvallen van Air Berlin. Eurowings heeft aangegeven al zijn verre vluchten in Noordrijn-Westfalen (NRW) te willen concentreren op Düsseldorf. Dat betekent dat het aanbod verre vluchten vanaf Keulen verdwijnt.
De snelst-groeiende airline van Europa wil bij de start van het winterseizoen 2018-2019 in totaal zeven toestellen voor verre vluchten op Düsseldorf Airport stationeren. Bij elkaar zijn er dan 140 verre vluchten per maand naar de VS en de Caribbean. Bestemmingen zijn New York, Fort Myers, Havanna, Cancun (Mexico) en Punta Cana (Domrep). Dat zijn bestemmingen die voorheen door Air Berlin werden aangeboden. Voor Air Berlin was Düsseldorf de belangrijkste luchthaven voor de Nederlandse markt.
Eurowings, de lowcost dochter van Lufthansa, heeft momenteel één toestel voor verre vluchten op Düsseldorf gestationeerd. In april dit jaar komen er drie bij. Met ingang van het winterseizoen 2018-2019 worden vier toestellen van het type Airbus A-330 verplaatst van Keulen-Bonn naar Düsseldorf.
Düsseldorf is al de grootste basis van Eurowings, met een groot aanbod op de korte- en middellange afstand. Ook vliegt Eurowings vanaf Düsseldorf naar andere luchthavens in Duitsland. Deze vluchten gaan dienen als feeder-vluchten voor de verre bestemmingen. Op termijn wil Eurowings 40 toestellen op Düsseldorf stationeren.
Eurowings verwacht ook te groeien vanaf Keulen-Bonn. Er worden drie extra toestellen voor de korte- en middellange afstand gestationeerd, waarmee Eurowings in totaal 19 toestellen op Keulen-Bonn heeft. Als marktleider op Keulen-Bonn verwacht Eurowings hier in 2018 zeker 600.000 extra passagiers per jaar.