Onder de naam SnapTrip lanceert TravelXL een nieuwe mogelijkheid om zelf reizen samen te stellen. TravelXL richt zich vooral op de doelgroep Millennials. ‘We willen hen ervan overtuigen dat het moderne Travelcenter niet alleen offline maar ook online alle voordelen biedt’, zegt Ronald Raadsheer van TravelXL.
Millennials zijn mensen die zijn geboren tussen ongeveer 1980 en 2000. Deze zijn meer wereldburger dan voorgaande generaties en durven ook meer risico’s aan.
Bij SnapTrips, een naam met een knipoog naar Snapchat, worden de bestemming, een vlucht op de gekozen tijd, een hotel en/of huurauto gecombineerd tot één voordelige prijs. SnapTrip is van toepassing op zonvakanties, verre vakanties en citytrips. Het aanbod komt eenmalig voorbij.
‘Zoals de naam al aangeeft, als men niet gelijk de reis ‘snapt’, bestaat de kans dat deze hierna niet meer voor een zelfde prijs is te boeken.’
SnapTrip is in Nederland ontwikkeld op initiatief van TravelXL, de derde grootste reisbureauketen van Nederland, met 65 Travelcenters. De techniek op de achtergrond is afkomstig van Airtrade, dat ook de package-deals van KLM faciliteert.
Raadsheer: ‘Alleen bieden wij meer dan de vluchten met KLM. Wij bieden een keuze uit meer dan een miljoen vluchten, waaronder alle gerenommeerde airlines als KLM en Emirates, maar ook van lowcost airlines als Transavia en EasyJet. Daarnaast hebben we meer dan 800.000 hotels, van drie tot zes sterren, en honderden autoverhuurders.
Volgens Raadsheer zijn de SnapTrips een aanvulling op de normale pakketreizen.
Ter gelegenheid van de introductie compenseert SnapTrip tot eind september de CO2- uitstoot voor alle geboekte vluchten. Hierbij wordt gebruik gemaakt van Trees for All.