Met twee sprekers, een BBQ, een serie presentaties en circa honderd bezoekers kunnen de organisatoren van de Business Travel BBQ terugkijken op een geslaagde avond. De tweede editie van het event vond maandagavond plaats in het Novotel Amsterdam Schiphol Airport in Hoofddorp.
Voor het event hadden NS International, Accor Hotels, Atlantic Joint Venture (Lufthansa Group, Air Canada en United Airlines) en Amadeus de handen ineen geslagen. De professionals uit de zakenreiswereld werden bijgepraat over de laatste noviteiten en konden tijdens de BBQ meteen netwerken.
Binnen Europa kiezen zakenreizigers vaak voor de trein, stelt Arletta van Alteren van NS International. Hierbij gaat het om bestemmingen die binnen drie tot maximaal vier uur rijden bereikbaar zijn, zoals Brussel, Parijs, Keulen en Frankfurt.
Het Novotel Hoofddorp, dat in december 2015 zijn deuren opende, noteert een hoge bezettingsgraad en is vooral in trek bij zakenreizigers.
Amadeus gebruikte de bijeenkomst om bezoekers een update van zijn selling platform te geven. ‘De ontwikkelingen gaan snel, dus we helpen agenten om up to date te blijven.’
De zes airlines die samenwerken onder de vlag van Atlantic Joint Venture, Lufthansa, Swiss, Austrian, Brussels Airlines (samen de Lufthansa Group), Air Canada en United Airlines, bieden de passagiers veel mogelijkheden naar heel Noord-Amerika. Zo mogen vluchten van deze airlines gecombineerd worden in één ticket.
Foto boven: Het team van NS International (vlnr): Eveline Wartenberg, Maudy Brakenhoff, David van Wijngaarden en Arletta van Alteren.
Het team van Atlantic Joint Venture (vlnr): Marcel Rohring (Lufthansa), Wim Jaap Berkhout (Air Canada), Gento Strick (United Airlines) en Gina Verkauter (Air Canada).
Ruud van der Waals en Kurt Van der biesen van Amadeus.
Brecht Lecluyse, sales manager Travel Agency Partners Benelux bij Accor Hotels.