Onder het motto ‘Kies jouw kamer’ kunnen klanten van Neckermann Reizen hun favoriete kamer in het geboekte hotel reserveren. Neckermann is een pilot begonnen in een aantal geselecteerde hotels.
Er zijn nu bijna 30 hotels waar tegen betaling kamers kunnen worden gekozen. Dat aantal zal voortdurend verder worden uitgebreid.
Neckermann wil deze service in de zomer van 2018 voor ongeveer 300 ‘eigen’ hotels aanbieden. ‘Wij zijn de eerste reisorganisatie die deze innovatieve service aan haar klanten aanbiedt. We zijn ervan overtuigd dat dit zeer goed gewaardeerd wordt’, zegt Carola Hoekstra, Managing Director van Thomas Cook Nederland.
‘Onze gasten willen steeds vaker zelf kiezen en vooraf zaken kunnen vastleggen. Wij willen deze wensen van onze klanten graag vervullen en daarmee onze visie ‘Customer at our Heart’ verder uitdragen.’
Het uitbreiden van deze individuele service is een van de focuspunten van de strategie van Thomas Cook.
Vergoeding
Het gebruik van ‘Kies jouw kamer’ gaat als volgt: zes dagen voor het begin van de vakantie ontvangt de klant, die een verblijf in een van de deelnemende hotels heeft geboekt, een e-mail met daarin gegevens waarmee zij hun gewenste kamernummer in de reeds geboekte kamercategorie kunnen boeken. Via een link krijgen zij toegang tot een plattegrond van het geboekte hotel. Met een paar klikken kan de gewenste kamer gereserveerd worden. Hiervoor wordt een vergoeding van ongeveer twintig tot dertig euro gevraagd. Dit bedrag is verschillend per hotel en wordt vooraf in de e-mail aan de klant vermeld. Hierna volgt een bevestiging per e-mail met het gereserveerde kamernummer. De toeslag voor de kamerreservering dient bij aankomst in het hotel te worden betaald.