(advertorial) Nu de economie in Europa weer aantrekt, ziet Zwitserland Toerisme in Amsterdam het aantal aanvragen voor groep- en incentive reizen weer toenemen.
Het aantal daadwerkelijke boekingen groeit echter nog minder hard. ‘Wat de conversie betreft, zitten we op hetzelfde niveau als vorig jaar’, zegt Lisette van Dolderen, bij het verkeersbureau in Amsterdam verantwoordelijk voor het MICE-segment.
Kwaliteit
Zwitserland heeft nog steeds te kampen met de sterke koers van de frank, waardoor het prijsniveau vaak hoger ligt dan bij andere MICE-bestemmingen. ‘Daar staat tegenover dat de kwaliteit in Zwitserland op een hoog niveau staat. Veel bedrijven en MICE-aanbieders maken deze afweging en gaan voor kwaliteit’, zegt Van Dolderen. ‘We gaan weer de goede kant op.’
Trophy
In Zwitserland werd afgelopen weekend de tiende editie van de jaarlijkse Meeting Trophy gehouden, waarbij teams uit acht landen een puzzeltocht door een deel van het land maakten.
De teams waren samengesteld uit medewerkers van MICE-bedrijven uit de diverse landen, die tevens de belangrijkste markten zijn voor het Switzerland Convention & Incentive Bureau. Naast Nederland zijn dat België, Groot-Brittannië, Frankrijk, Duitsland, Scandinavië, de VS en Rusland. De jubileumeditie, die na twee dagen eindigde in Zürich, werd gewonnen door België. Nederland eindigde met enkele punten verschil op een vierde plaats. Bekijk de foto’s op Facebook.
Foto: het Nederlandse team dat deelnam aan de tiende editie van de Meeting Trophy, bij de finish in Zürich. Vooraan, tweede van rechts, Lisette van Dolderen van Zwitserland Toerisme.