
Het aantal aanvragen voor groep- en incentive reizen bij Zwitserland Toerisme zit weer in de lift. ‘We hebben nu al meer aanvragen dan vorig jaar om deze tijd’, zegt Lisette van Dolderen, bij het Zwitsers Verkeersbureau in Amsterdam verantwoordelijk voor het Mice-segment (groepen en incentives).
Net als het toerisme naar Zwitserland hadden ook groep- en incentive reizen de afgelopen twee jaar te lijden onder de hoge koers van de Zwitserse franc. Inmiddels is de franc weer goedkoper geworden, wat een gunstig effect heeft op het prijsniveau van Zwitserland ten opzichte van de euro. ‘We blijven focussen op kwaliteit en zoeken samenwerking met partners die dat goed kunnen verkopen.’
Van Dolderen was afgelopen weekend opnieuw met een Nederlands team vertegenwoordigd op de twaalfde editie van de Meeting Trophy in Zwitserland. De Meeting Trophy is een studiereis met een hoog wedstrijdgehalte, bedoeld om Zwitserland te promoten als bestemming voor congressen, events en groepsreizen.
De deelnemende teams waren afkomstig uit landen die tevens de belangrijkste markten zijn voor het Switzerland Convention & Incentive Bureau. Naast Nederland zijn dat België, Duitsland, Frankrijk, Groot-Brittannië, Rusland, Scandinavië en Noord-Amerika. In drie dagen tijd verkenden de teams de regio Geneve, Lausanne en Verbier. De twaalfde editie werd gewonnen door België. Nederland eindigde net als vorig jaar op een vierde plaats.
Bekijk hier de filmbeelden van de reis.
Foto: Lisette van Dolderen (links) van het Switzerland Convention & Incentive Bureau met haar teamleden.