Laat ik vooropstellen dat ik er nog niet helemaal uit ben wie de sufkop in dit verhaal is. Maar om mijn gevoel voor eigenwaarde te bewaren houd ik het op Decathlon. Je weet wel, die enorme sportwinkel met alles van paardenhalsters tot pingpongbatjes.
Ik bestelde online in de sale geinig gekleurde golfballen. Dat dacht ik althans. Toen ik een enorme doos thuis kreeg met de felbegeerde 210 ballen (ook voor mijn golfmaatje, zoveel sla ik er nu ook weer niet in de sloot als beginnende Tiger Woods), maakte ik die met een bijna-Sinterklaasgevoel open. En trof er 210 leutige stressballen in aan in de vorm van een golfbal.
Nu had ik de bestelling op mijn mobiel gedaan. En daar werd niet het informatieve filmpje op afgespeeld, dat op de website wél werd vertoond. Waarin duidelijk werd gemaakt dat deze ballen bedoeld waren voor mensen die buiten de golfbaan willen oefenen. Met een gewone bal sla je dan al snel door een ruit of een deuk in een auto. Met de zachte en grote ‘stressballen’ kun je geen schade aanrichten. Hartstikke leuk, maar 210 van die dingen is wat veel. Dus ik heb ze maar teruggestuurd.
Wat dit met de reisbranche te maken heeft? Door deze ervaring raakte ik er des te overtuigder van dat het boeken van reizen via de smartphone waarschijnlijk niet snel voet aan de grond zal krijgen. Je mist gewoon een stuk informatie op zo’n schermpje. En juist bij vakanties wil je liever niet voor onaangename verrassingen komen te staan. Inderdaad, no stress. Dus laat die boekingsapps wat mij betreft maar zitten.