De tweede editie van het Zeetours Cruise Event trok vrijdagavond ruim 450 klanten naar het Maritiem Museum in Rotterdam. Dat is twee keer zoveel als vorig jaar.
‘Ik durf nog niet te spreken van een traditie, maar we hebben wel de juiste manier gevonden om veel publiek te trekken’, zegt Marcel Veenhuizen, die drie maanden geleden aantrad als directeur van Zeetours.
De boekingen voor 2016 zijn bij Zeetours goed uit de startblokken gekomen. ‘Wat dat betreft, ziet het volgende seizoen er veelbelovend uit. We moeten uiteraard de groei wel zien vast te houden’, zegt Veenhuizen, die zich meer gaat focussen op de verkoop van pre- en posttours bij cruises. ‘Wanneer klanten naar Miami of Fort Lauderdale gaan voor een cruise, dan willen ze natuurlijk de pretparken zien. Daar gaan we meer in voorzien.´
Cruisekieswijzer
Veenhuizen wil voor aanvullende producten samenwerken met onder andere Panta reisbureau, dat net als Zeetours onderdeel is van de Reisspecialisten Groep. ´Hier is veel kennis in huis.´
De recent gelanceerde cruisekieswijzer.nl van Zeetours slaat goed aan. Hiermee kunnen consumenten, of reisadviseurs met hun klanten, in zes stappen zien welke rederij het beste past bij hun voorkeur. ´Deze tool is bij uitstek geschikt om klanten gerichter te kunnen adviseren. De retail is heel belangrijk voor ons. Samen kunnen we de klant het beste adviseren en de geschikte cruise verkopen. Dat levert tevreden klanten op.´
Foto: Marcel Veenhuizen (tweede van links) en enkele teamleden van Zeetours.