
De World Travel & Tourism Council (WTTC) heeft de marketingcampagne TogetherInTravel gelanceerd. ‘Het doel is de wereldwijde toeristische gemeenschap te inspireren en te laten zien dat reizen een essentieel onderdeel is van onze levenslust. De campagne moedigt reizigers van over de hele wereld aan om hun eigen bijzondere reisverhalen te delen met de hashtag #TogetherInTravel, als teken van gemeenschappelijke solidariteit met de sector;, schrijft de WTTC.
De campagne bestaat uit drie elementen; een visuele en emotionele video; de hashtag TogetherInTravel om het gesprek te stimuleren via sociale platforms en tenslotte de microsite TogetherInTravel.com, om de video en de door de reizigers gedeelde verhalen te hosten.
‘Onze sector raakt iedereen. Het bouwt gemeenschappen op, vermindert de armoede in de wereld en verbetert de sociale impact van het dagelijks leven’, zegt Gloria Guevara, President & CEO van WTTC.
‘En op dit moment zijn we allemaal geraakt door Covid-19. Dromen maakt deel uit van onze levenslust en onze nieuwe campagne zet aan tot dromen over de betere dagen die voor ons liggen. Toerisme is een cruciale sector voor de wereldeconomie, die goed is voor een op de vier nieuwe banen wereldwijd en 10,3 procent bijdraagt aan het BBP.’
‘Het concept voor de TogetherInTravel-campagne is ontstaan uit de wens om iedereen voor wie reizen een passie is te mobiliseren, om degenen die hard werken aan de wederopbouw van de sector te verenigen en om een boodschap van solidariteit te verspreiden dat we één wereldwijde gemeenschap zijn, en één waar reizen ons dichterbij brengt, op het juiste moment.
Onze boodschap is dat iedereen nog steeds geïnspireerd kan blijven door toekomstige reisideeën en boekingen – en ondertussen deel kan uitmaken van een virtuele community om te delen, te verbinden en collectief te inspireren.
WTTC heeft de campagne ontwikkeld in samenwerking met een van haar leden, marketing- en communicatiebureau MMGY Hills Balfour.