
De RAI in Amsterdam is vanaf eind deze week weer het decor voor de inmiddels 24ste editie van Masters Expo, die van 11 tot en met 15 december plaatsvindt. Onder de exposanten bevindt zich een vaste kern van aanbieders van luxe reizen. Waarom nemen zij deel?
Knallen
ExperienceTravel is voor de 20ste keer aanwezig op Masters. Voor eigenaar Harco van Uden is de luxe beurs dé plek om reizigers uit het hogere segment te ontmoeten. Na de recente overname van Silverjet pakt hij flink uit. ‘We begonnen ooit met een stand van 50 vierkante meter, maar nu hebben we 260 vierkante meter. We presenteren zowel luxe reizen als vakanties. We hebben businessclassstoelen van KLM, een golfsimulator en volop goede dranken en hapjes.’
Voor maandag (15 december) worden de reisbureaus van premium partnerplan uitgenodigd voor een speciale bijeenkomst. Tijdens de beurs lanceert ExperienceTravel het nieuwe koffietafelboek van Silverjet en worden culinaire reizen gelanceerd.
Inspiratie
‘Wij zijn dit jaar opnieuw aanwezig op Masters Expo om onze gasten en partners op een persoonlijke en verfijnde manier kennis te laten maken met de wereld van Explora Journeys’, zegt Suzanne Kochen (Head of Sales Northern Europe). ‘Als vertrouwde deelnemer waarderen we dit evenement als het ideale podium om langdurige relaties te verdiepen en om vooral ook nieuwe ontdekkers te inspireren met onze groeiende vloot en onze visie op moderne, betekenisvolle luxe reiservaringen. Masters Expo brengt een publiek samen dat gevoel heeft voor exclusiviteit en kwaliteit. Precies de waarden die ons merk definiëren. We zien dat het event een steeds prominentere rol inneemt binnen de luxe reisbranche.’
Profileren
‘Met Untamed Travelling willen we ons nog meer profileren richting reizigers in het luxe segment’, zegt Lieke Luxembourg (Accountmanager Retail en Marketing Specialist). ‘Masters Expo is dé perfecte plek om direct met de juiste reizigers in gesprek te gaan om te laten zien wat er allemaal kan en dat wij reisdromen waar maken. We zien het publiek verschuiven van de Vakantiebeurs naar deze beurs. Daarnaast is Masters meer ‘lifestyle’, wat goed past in de trends van onze reizen die draaien om beleving, architectuur, food, natuur, cultuur, restaurants en meer. Wij focussen ons dit jaar niet op één bestemming of product, maar willen juist laten zien dat geen avontuur onmogelijk is en geen wens te gek.’
Budget
‘TUI is aanwezig op de Masters Expo om daar een doelgroep te bereiken die we anders niet of moeilijker zouden bereiken’, zegt een woordvoerster. ‘En we bedoelen dan niet persé reizigers met een groter budget, die weten ook onze TUI Shops en TUI At Home collega’s te vinden. Maar wel de ondernemers die voor hun eigen reizen en bedrijfsuitjes rondkijken. Onze afdeling Groups & Incentives heeft daarom ook elke dag vertegenwoordigers op de stand. En we werken samen met BNR Nieuwsradio; diverse live uitzendingen vanaf onze stand. Ze houden ook een screentest voor een nieuwe radiostem. En netwerken met die doelgroep van ondernemers is het allerbelangrijkst en levert resultaten op.’
Deelnemers
Het segment Travel & Leisure op Masters Expo telt onder andere de volgende deelnemers: Regnum Hotels, Corendon International Travel, Aurora Reizen, Travel Platinum, Avila Reizen, Travel Legends, Experience Travel, Untamed Travelling, TUI Nederland, Nordic Collection, Explora Journeys en Pelikaan Groepsreizen.
Foto: Suzanne Kochen (Explora Journeys) en Jozef Verbruggen (Untamed) tijdens Masters vorig jaar.
Geef een reactie