
ITB Now, de virtuele editie van de ITB in Berlijn, heeft 65.700 bezoekers in vijf dagen getrokken. Voor volgend jaar is weer een ouderwetse fysieke beurs gepland, met digitale onderdelen.
Dat heeft de beursorganisatie bekendgemaakt.
Volgens de organisatie is de ITB met dit resultaat nog steeds het toonaangevende platform voor de reisbranche wereldwijd. Van 8 tot en met 12 maart waren er 65.700 bezoekers op het digitale platform. Van hen was twee derde afkomstig uit het buitenland.
In het nieuwe format van de jaarlijkse toerismebeurs waren er 3.513 exposanten uit 120 landen.
Ook de belangstelling vanuit de media was groot, met meer dan 1.000 medevertegenwoordigers uit 54 landen. Van alle deelnemers heeft 80 procent de netwerktool gebruikt.
Het platform blijft ook na ITB Now beschikbaar tot 31 mei.
De ITB van 2022 wordt weer een analoge editie en wordt gehouden van 9 tot en met 13 maart in Berlijn.
‘We gaan onze ervaringen van deze digitale editie meenemen en combineren met onze jarenlange ervaring in het organiseren van persoonlijke events’, zegt David Ruetz, de directeur van ITB Berlijn. (Foto Messe Berlin GmbH).