
Met Noord-Amerika als belangrijkste bestemming heeft EURAM weer een uitdagend jaar achter de rug. De boekingsluwe periode werd benut om andere zaken aan te pakken, zoals een upgrade van de website en de ontwikkeling van Planisto, een technologische oplossing voor reisagenten en touroperators.
Volgens business development director Vincent Hekkert loopt de nieuwe techniek, evenals de vernieuwde website, ‘als een zonnetje’.
‘Er worden prachtige boekingen voor de zomer gemaakt.’
‘Bij rondreizen in de VS gaan klanten helemaal los. In plaats van ter plekke op de bestemming worden al meteen excursies bijgeboekt, zoals whalewatching. Mensen willen verzorgd op reis. In Las Vegas wordt vaker het Bellagio geboekt in plaats van Circus Circus. De gemiddelde reissom is 30 tot 40 procent hoger. Natuurlijk mogen het nog steeds veel meer boekingen zijn, maar het is een goed teken.’
Gevraagd naar zijn grootste zorg, zegt Hekkert: ‘Dat is een inkoppertje, maar ik maak me zorgen om het versnipperde coronabeleid. Dat betekent veel uitzoekwerk. En ik realiseer me dat we al in januari zitten. De Amerikanen boeken gewoon door. Je moet oppassen dat straks de pareltjes in de VS en Canada niet weg zijn.’
Hekkert vervolgt: ‘Ik maak me de meeste zorgen om het feit dat er bedrijven zijn die zichzelf in de crisis geen spiegel voorhouden en niet bezig zijn zichzelf opnieuw uit te vinden. De crisis biedt ook kansen. Ze zeggen niet voor niets: never waste a good crisis. Veel bedrijven wachten op het oude, dat misschien niet meer terugkomt.’
Foto: Vincent Hekkert en Daniëlle Goedkoop van EURAM.
Lees het complete interview met Vincent Hekkert in de zojuist verschenen TravMagazine #3.
‘Mensen willen verzorgd op reis’