
De Singapore Tourism Board (STB) opent een regionaal kantoor in Brussel. Met de opening van het nieuwe kantoor richt het verkeersbureau zich op de Benelux-markt, die veel potentie biedt.
De Benelux maakt deel uit van STB’s middellange- tot lange termijnstrategie om te investeren in long-haul markten.
In de afgelopen jaren heeft de Europese markt een sterke groei van bezoekers en inkomsten uit het toerisme gezien. In 2019 brachten meer dan 2,13 miljoen Europeanen een bezoek aan Singapore, een stijging van 3,4 procent.
Via de vestiging in Brussel wil het verkeersbureau de basis leggen voor een sterker herstel en inspelen op de groeimogelijkheden in de Benelux, Frankrijk en Zwitserland (MICE).
‘In de Benelux-markt heeft Singapore een reputatie opgebouwd als een innovatief land dat veelzijdige en hoogwaardige ervaringen biedt, variërend van culinaire ervaringen van wereldklasse, futuristische architectuur, multi-zintuiglijk nachtleven tot een unieke cultuur. Hierdoor is Singapore een ideale bestemming geworden voor zowel vakanties als vergaderingen’, zegt het verkeersbureau.
Melissa Thompson, STB Area Director in West-Europa, heeft de leiding van het kantoor in Brussel. Ze werkt sinds 2010 voor Singapore Tourism Board en is vanuit haar rol als Area Director voor Oost-Europa naar Brussel verhuisd. Thompson heeft ervaring in bestemmingsmarketing, MICE en leisure vanuit eerdere functies.
‘Toerisme is een belangrijke economische motor voor Singapore en we zijn toegewijd om het verhaal van Singapore en Singaporezen te vertellen via onze ‘Passion Made Possible’-campagne. Wanneer de grenzen opengaan, nodigen we de Benelux-reizigers uit om terug te keren naar Singapore om het opnieuw vormgegeven Singapore te ervaren.’ (Foto Shutterstock).