De Vakantiebeurs 2016 laat nog even op zich wachten, maar met TUI heeft de organisatie alvast een grote naam binnen. ‘Heel mooi dat zij ons betrekken bij hun nieuwe merkcampagne’, zegt Editha Hoogenberg, Brand Manager Travel bij Jaarbeurs, tegen TravMagazine. De beurs belooft weer veel nieuws ten opzichte van vorige editie.
TUI Nederland vervangt eind dit jaar de naam Arke en in 2016 ook het merk Holland International door simpelweg TUI. ‘De stand zal een blikvanger zijn voor bestaande en nieuwe klanten en tegelijkertijd zal een team reisadviseurs de mogelijkheid bieden om de vakantie vast te leggen’, aldus TUI.
Hoogenberg verwacht naast TUI nog andere bekende en minder bekende namen vast te leggen voor de beurs, die in januari wordt gehouden. ‘Zowel retailpartijen als online bedrijven.’
Thema’s
De komende editie wordt weer flink werk gemaakt van thematisering. ‘Er komt onder andere specifieke aandacht voor singles en wellness.’ Ook cruisevakanties en treinreizen krijgen een eigen stukje beurs. Op de tweede vakdag staan naast young professionals ook mice en travel technologie op het programma.
Gastlanden voor Vakantiebeurs worden binnenkort aangekondigd, maar zeker is al dat Afrika een prominente plek krijgt. ‘In Hal 2 bouwen we een Afrikaans dorp, waar de stands in een originele omgeving staan, zonder rechte gangpaden.’