
Uniglobe Nederland wil de komende drie jaar fors groeien naar een zakenreisomzet van 200 miljoen euro in 2020. ‘Dat betekent dat we harder moeten groeien dan de markt’, verklaarde Cees Klinkenberg, directeur van de zakenreisorganisatie, zaterdagavond tijdens het 16-de jaarcongres in Hilton Royal Parc in Soestduinen.
De afgelopen twee jaar stonden bij Uniglobe in het teken van consolidatie. ‘Dat hebben we afgerond. We gaan nu weer voor groei’, stelde Klinkenberg, die benadrukte dat het gestelde doel van 200 miljoen euro exclusief de omzet is van Tix.nl.
Vorig jaar behaalde Uniglobe een zakenreisomzet van circa 130 miljoen euro. Als de omzet van Tix wordt meegeteld, komt het totaal op 220 miljoen.
Klinkenberg erkent dat een groei van 60 tot 70 miljoen naar 200 miljoen in drie jaar een uitdaging is. ‘We voeren een tweesporenbeleid. Ten eerste willen we meer omzet behalen bij bestaande klanten. Ten tweede gaan we actief aan acquisitie doen. We willen dus nieuwe ondernemers aantrekken.’
Uniglobe Nederland telt 8 aangesloten ondernemers met in totaal 18 zakenreisbureaus in het hele land. De voornaamste doelgroep bestaat uit MKB-bedrijven. ‘Onze kracht is dat we zichtbaar in de lokale markt aanwezig zijn. Waar andere zakenreisbedrijven zich concentreren in grote kantoren, omdat ze vinden dat dat efficiënt is, zitten wij juist tussen de lokale ondernemers die onze klant zijn.’
De conventie telde zaterdag zo`n 200 deelnemers, bestaande uit directieleden en medewerkers, alsmede ruim 30 leveranciers. Voor de presentatie van de award-uitreiking tijdens het diner was Pep Rosenfeld ingehuurd, mede-oprichter van Boom Chicago.
Foto: Laura Koreman (links) en Cees Klinkenberg (tweede van rechts) van Uniglobe met Michel van Kleef en Salma Makkelie van KLM en Jan Feenstra van Delta Airlines (rechts), die het thema Venetië erg letterlijk namen in hun outfit voor het diner en daarmee veel bekijks oogstten.