
Het ontbreken van juiste mobiele nummers van klanten blijkt een probleem bij de repatriëring van passagiers uit Gambia. TUI Nederland heeft dinsdagavond direct contact gezocht met alle klanten ter plaatse in Gambia om hen te informeren over de op handen zijnde terugvluchten van woensdag. Dat gebeurde veelal via de reisleiding ter plaatse, maar de reizigers worden ook op de hoogte gehouden via SMS-berichten.
Alleen bleek niet elke boeking een (correct) mobiel nummer te bevatten. Petra Kok, communicatiemanager TUI: ‘Het ontbreken van een mobiel nummer is een groot probleem, vooral bij de ticket only passagiers. Wij blijven ook alle reisagenten op het hart drukken dit altijd in de boeking aan te geven, want het is van groot belang voor het waarborgen van de veiligheid van onze gezamenlijke klant. Vooral in situaties als deze waarbij mensen op zeer korte termijn naar Nederland teruggehaald worden.’
TUI zet woensdag vijf vluchten in om passagiers vanuit Gambia naar Nederland en België terug te vliegen. Het is noodzakelijk dat de luchthaven van Banjul toegankelijk blijft voor de passagiers die huiswaarts keren. Dat lijkt vooralsnog het geval.