
TUI lanceert deze week een campagne voor de retail, om afscheid te nemen van het merk Holland International en tegelijk het merk TUI te verwelkomen. Dat gebeurt onder het motto Hi TUI, een knipoog naar de afkorting HI.
Er komt een salesrun langs 500 reisbureaus, een ouderwets feest voor 1.500 agenten en een dagtrip naar Krakau met TUIfly. De campagne waarmee TUI het HI-loze tijdperk ingaat, gaat een half jaar lopen. Het startschot is een salesrun langs 500 reisbureaus. ‘We kunnen helaas niet alle reisbureaus bezoeken en ook de ZRA’s voorlopig niet, maar die krijgen wel onze speciale krant toegestuurd’, zegt Dimitri Joannides, manager reisbureau sales van TUI.
Voor september staan vier bijeenkomsten op de agenda, waarbij agenten onder het motto Tapas & Training alles te weten komen over de RIU hotels en TUI. Terug van weggeweest is het grote agentenfeest, dat 13 november wordt gehouden. Hier is als vanouds plaats voor 1.500 reisagenten. Details zijn nog niet bekend. Momenteel worden de eerste artiesten vastgelegd. Tenslotte is er 1 december een dagtrip naar Krakau met TUIfly.
TUI gaat reisagenten ondersteunen om hun vaste Holland International klanten ‘mee te nemen’ naar het merk TUI, onder andere in de vorm van cadeaus voor die trouwe klanten. Joannides: ‘We koesteren de goede band die we hebben met de retail, of dat nu onder HI of TUI is, maakt dan eigenlijk niet uit. De reisagenten kunnen blijven rekenen op diezelfde toegewijde ondersteuning van het TUI salesteam.’