
TUI begint het nieuwe jaar met een nieuwe look & feel en een nieuwe campagne. Onder de naam Live Happy is het concern een campagne begonnen om te benadrukken dat TUI de ideale vakantie heeft voor iedereen. De cross-mediale campagne is uitgerold in 23 landen.
Met de nieuwe campagne wil TUI laten zien dat vakanties je leven verrijken en je gelukkiger maken. Ook is een nieuwe look & feel geïntroduceerd waarbij de bekende TUI Smile een belangrijke plek heeft gekregen.
‘De Smile die staat voor plezier, het avontuur en de onvergetelijke momenten als je op vakantie bent’, zegt TUI.
Hoewel reizen even niet mogelijk was, heeft TUI niet stilgezeten. Door de noodgedwongen annuleringen en steeds wijzigende reisadviezen was zichtbaarheid en heldere communicatie belangrijker dan ooit, zegt het concern.
‘Met deze campagne geeft TUI invulling aan de nieuwe internationale brand purpose. Vakantie maakt je gelukkig en verrijkt je leven. Vakantie gaat om die onvergetelijke momenten’, schrijft de grootste reisorganisatie van Europa.
Met een frisse blik op de nieuwe reiswereld wil TUI, naast de trouwe klanten voor strandvakanties, ook de one-stop-shop zijn voor klanten die een ander type vakantie overwegen. Door het aanbieden van een grote variatie aan vakanties met de bijbehorende flexibele garanties wil TUI vaker in het leven van vakantiegangers voorkomen.
In een tv-commercial laat TUI de breedte van het aanbod zien. Met vakantiegangers zwemmend in zee, wandelend in de bergen en op een scooter rijdend door smalle straatjes in een grote stad.
‘Vrijwel iedereen weet dat je bij TUI terecht kunt voor een vakantie naar de zon, maar de campagne benadrukt dat we een ideale vakantie hebben voor iedereen’, zegt Frans Leenaars, CMO (Chief Marketing Officer) Western Region van TUI.
‘Van stedentrip tot cruise en van rondreis tot wintersport. En nog altijd met de vertrouwde glimlach.’
De cross mediale campagne is uitgerold in 23 landen.