
TUI gaat vanaf deze week in zijn reisbureaus kunstmatige intelligentie (AI) inzetten om reizigers te inspireren over zijn wintersportbestemmingen.
Volgens TUI gaat het om een unieke actie in de reisbureaus. Met behulp van de nieuwste Artificial Intelligence-technologie wordt op een innovatieve manier het wintersportaanbod in de kijker gezet.
‘Deze nieuwe toepassing van generatieve AI stelt ons in staat om op een frisse en prikkelende manier te communiceren met onze klanten’, zegt Frans Leenaars, Chief Marketing Officer Western Region van TUI.
‘Met deze innovatie hopen we mensen nieuwsgierig te maken en te inspireren om onze wintersportbestemmingen te ontdekken.’
De gebruikte techniek is een combinatie van door AI gegenereerde beelden en een QR-code die helemaal geïntegreerd is in het beeld. Het beeld of de poster geeft niet alleen wintersportbeleving, maar via de QR-code wordt tegelijk ook meer informatie over het wintersportaanbod van TUI gegeven.
In totaal zijn er vier verschillende beelden die vanaf vandaag tot en met 13 augustus in alle TUI shops te zien én te scannen zijn, waaronder een Zweeds wintersportbeeld om ook deze nieuwe TUI-wintersportbestemming onder de aandacht te brengen. Daarnaast is er een winactie voor klanten aan gekoppeld.