
TUI wil als marktleider verder groeien op de Nederlandse markt. Dat zal enerzijds gebeuren door omzet bij concurrenten weg te halen, terwijl anderzijds nieuwe doelgroepen worden aangeboord, zoals met het recent gelanceerde TUI Sports.
Dat stelde Arjan Kers, general manager van TUI Nederland & Kras, maandagavond tijdens de Meet & Greet met Nederlandse en buitenlandse (hotel)partners voorafgaand aan de Vakantiebeurs. In het Amsterdamse Café Heffer kwamen zo’n 300 genodigden bijeen.
‘We kijken terug op een uitdagend jaar en 2017 wordt opnieuw uitdagend. Dat stopt niet zomaar’, stelde Kers. ‘In deze omgeving willen wij als marktleider onze groei voortzetten. Daarbij blijven we regio’s ondersteunen die het moeilijk hebben.’
Volgens Kers wordt het onderscheidend vermogen tussen TUI en Kras nog verder benadrukt. ‘Met Kras ga je op reis, met TUI ga je op vakantie’, gaf Kers als voorbeeld om het verschil aan te geven. ‘Kras verkoopt voor 95 procent nog steeds direct. Tegelijk zie je de kosten van online verkoop en verkoop via retail naar elkaar toegroeien.’
Foto: Marianne Romijn (directeur van Kras) en Arjan Kers (general manager van TUI Nederland).