
TUI Group heeft in boekjaar 2025 de hoogste winst uit de geschiedenis van het bedrijf behaald: de gecorrigeerde operationele winst (EBIT) bedroeg 1,46 miljard euro. TUI maakte de cijfers woensdagochtend bekend.
De winterboekingen liggen weliswaar op het niveau van vorig jaar, maar de eerste signalen voor de zomer van 2026 zijn positief, aldus het concern.
Het resultaat vóór rente en belastingen (EBIT) steeg in het boekjaar 2024/25 (tot en met 30 september) met 12,6 procent, tot 1,46 miljard euro. De groepsomzet nam met 4,4 procent toe tot 24,2 miljard euro. In totaal reisden 34,7 miljoen gasten met de marktleider.
‘In een zeer competitieve markt hebben we het beste resultaat in de geschiedenis van het bedrijf gerealiseerd en de EBIT-prognose voor het volledige boekjaar 2025 overtroffen. Het TUI-ecosysteem met sterke eigen merken zoals Riu, Robinson, TUI Blue of TUI Cruises, en een groeiende wereldwijde distributie via onze bekende reisorganisaties, is onze kracht’, zegt CEO Sebastian Ebel samenvattend.
Het concern profiteerde van het recordresultaat bij de TUI-hotelmerken, de cruisebedrijven en de belevenissenaanbieder TUI Musement. De divisie Markets + Airline, waarin het touroperator-, luchtvaart- en distributiebedrijf is gebundeld, werd naar eigen zeggen ‘gekenmerkt door investeringen in de wereldwijde uitbreiding van de gecureerde marktplaats en de daarmee samenhangende transformatie’.
‘Daarmee is ook binnen dit segment de basis gelegd voor toekomstige groei in volume en resultaat’, aldus TUI in het woensdagmorgen gepubliceerde persbericht bij de jaarcijfers. Alle segmenten moeten in de toekomst ‘nog winstgevender en efficiënter’ worden.
Later meer.
Foto: Sebastiaan Ebel, CEO van TUI Group (Foto TUI Group).
Geef een reactie