
Dutch Travel Alliance (DTA) en TUI hebben zaterdagavond tijdens het Reisgala van TravMagazine een meerjarig contract getekend om de samenwerking te intensiveren.
‘Klanten bewegen zich door alle verkoopkanalen. DTA heeft als aandeelhouders zowel reisbureaus, mobiele reisagenten als online travel agents (OTA’s), en kan dus al die klanten bedienen met TUI-producten”, zegt Arjan Kers, general manager van TUI Nederland.
‘De onderhandelingen hebben dit jaar wat langer geduurd’, zegt DTA-voorzitter Erik van der Waard. ‘Vanwege veranderende marktomstandigheden hebben beide partijen de tijd genomen om een toekomstbestendige overeenkomst uit te werken.’
Van der Waard zegt trots en blij te zijn dat TUI voor de lange termijn een commitment heeft willen vastleggen. ‘Hier spreekt veel vertrouwen in de retail uit. Iets waar we mee verder kunnen en sturing aan kunnen geven.’
DTA en TUI hebben al vele jaren een goede relatie, zegt Dimitri Joannides, salesmanager van TUI Nederland. ‘De professionele medewerkers van DTA behoren tot de beste ambassadeurs van TUI. Met het tekenen van dit contract gaan we de samenwerking verder uitbouwen.’
Foto: bij de ondertekening van de nieuwe overeenkomst (vlnr): Dimitri Joannides (TUI), Joyce Fonteijn (Kupers Reisinfo/DTA , Jan Nijenhuis (Reisbureau Breukelen/DTA), Arjan Kers (TUI), Michelle de Wit (Travelcenter De Wit/DTA), Erik van der Waard (Internoord Leeuwarden/DTA) en Marieke Jansen (TUI).