
TUI Group en Booking.com hebben maandag een strategisch partnerschap aangekondigd. Dankzij de samenwerking hebben klanten van Booking.com toegang tot het wereldwijde aanbod aan activiteiten en excursies van TUI en haar digitale dochteronderneming Musement.
De samenwerking gaat deze zomer nog van start, zo hebben beide partijen maandag laten weten.
Het onderdeel activiteiten is een van de groeisegmenten van TUI Group, dat vorig jaar circa tien miljoen activiteiten verkocht op bestemmingen en op Europese thuismarkten, zoals Duitsland.
Via de overeenkomst met Booking.com hebben klanten rechtstreeks toegang tot een portfolio van meer dan 70.000 tours, attracties en activiteiten van TUI-dochter Musement, dat de komende maanden stapsgewijs op Booking.com wordt gelanceerd.
Musement wordt de eerste externe aanbieder van tours en activiteiten op Booking.com, dat zijn aanbod wil uitbreiden en klanten een compleet reisaanbod wil bieden.
TUI heeft Musement, een technologie-startup in Milaan, achttien maanden geleden overgenomen. TUI wil dit ontwikkelen tot ‘s werelds toonaangevende platform voor rondleidingen en activiteiten.
De volgende stap is om het portfolio van het platform te laten groeien tot een miljoen activiteiten, ervaringen en excursies.
Naast klanten op vakantiebestemmingen ziet TUI ook kansen voor een doelgroep op de Europese thuismarkten.
De verkoop van het TUI-aanbod aan klanten van Booking.com begint in juli, waarbij klanten kunnen kiezen uit maximaal 70.000 opties uit het aanbod van Musement.
Als onderdeel van de overeenkomst zal de TUI-dochter haar portfolio de komende tijd blijven uitbreiden, afgestemd op de behoefte van Booking.com.
Het portfolio omvat ook activiteiten voor vakantiegangers die deze zomer op vakantie zijn in eigen land, van wellness tot kaartjes voor museumbezoeken en attracties, maar ook stadswandelingen in groepsverband of individueel.
Een groeiend deel van het portfolio bevat exclusieve aanbiedingen die reizigers alleen bij Musement kunnen vinden. (Foto TUI)