
Het nieuwe TUI Take Off-event in Gorinchem heeft maandag ruim 900 reisagenten op de been gebracht. Het gloednieuwe evenement bracht voor het eerst alle soorten reisagenten bij elkaar; agenten van de eigen TUI Shops, ZRA’s van TUI at Home en agenten van derden reisbureaus. Aan het einde van een drukke middag werden de bezoekers bijgepraat over de huidige stand van zaken bij TUI en de richting waarin het bedrijf zich beweegt met een transformatie.
De Evenementenhal in Gorinchem vormde de locatie voor de drukbezochte bijeenkomst. Er was veel lof voor de goede organisatie. De bezoekers werden ontvangen met een lunch en live muziek, waarna ze konden deelnemen aan de Partner Connect Sessies, met meer dan 60 partners. In zes sessies van 20 minuten werden zij in groepen bijgepraat door leveranciers, verkeersbureaus en andere partners.
Aansluitend waren er presentaties op het grote podium. Keynote speaker & NextGen expert Joeri van den Bergh vertelde over het reisgedrag en reiswensen van de diverse generaties.
Daarna betrad het managementteam van TUI BeNe het podium. Onder het motto ‘The runway to tomorrow’ gaven Suzanne Goossen (Director Marketing & Sales), Luc Lentjes (Commercial Director) en Sebastiaan de Vries (Head of Retail, Omnichannel & Third Party Sales) tekst en uitleg over de koers voor 2026.
(Tekst gaat verder onder de foto)

Foto (vlnr): Luc Lentjes, Suzanne Goossen en Sebastiaan de Vries.
Het event en ook de presentaties stonden in het teken van verbinding, waardering en vooruitkijken. ‘Dit is een moment om stil te staan bij de enorme inzet van iedereen die dagelijks klanten helpt hun reis waar te maken, en om samen met volle energie te beginnen aan het nieuwe jaar’, aldus Suzanne Goossen.
Zij noemde het uniek dat de reisagenten van de eigen retail van TUI, de ZRA’s van TUI at Home en collega’s van de partner reisbureaus aanwezig waren. ‘De reden dat we hier vandaag met elkaar zijn, gaat eigenlijk verder dan alleen maar het voorbereiden van een nieuw boekjaar. Jullie zorgen er elke dag voor dat reizen zichtbaar blijft in het straatbeeld. Dat ons merk niet alleen een logo is, maar via jullie een gezicht krijgt, een stem en een ervaring. Omdat jullie naast onze klanten staan, luisteren, geruststellen, meedenken, twijfels wegnemen en mogelijkheden openen. Jullie zijn er op de momenten dat mensen zin hebben om op reis te gaan, maar ook op de momenten dat plannen juist onzeker of ingewikkeld voelt.’
TUI zit momenteel midden in een transformatie, zoals het concern dat zelf noemt. Goossen sneed het onderwerp zelf aan. ‘We zitten bij TUI in een fase waarin veel verandert. Ik denk dat jullie dat allemaal zien. We zien teams die er anders uitzien, we zien collega’s vertrekken die soms lang onderdeel waren van onze organisatie. En dat raakt ons en waarschijnlijk ook jullie. Verandering is namelijk niet alleen organisatorisch, maar is ook erg relationeel. Het is daarom ook logisch dat er vragen ontstaan. Waar gaat dit naartoe? En gaat het wel goed met TUI?’
Die laatste vraag werd opgepakt door Luc Lentjes, met het heldere antwoord: ‘Het gaat gelukkig heel goed met TUI.’
Lentjes gaf in kort bestek inzicht in de transformatie waar TUI mee bezig is. ‘We bouwen aan het TUI van morgen. De markt, de consument en AI zullen de toekomst van reizen veranderen. Daarom werken we aan het TUI van morgen, zodat we jullie als gezonde organisatie ook de komende jaren kunnen blijven bedienen met onze producten, service en kwaliteit’, aldus Lentjes, die besloot met: ‘De organisatie verandert en daaraan passen we ons aan.’
(Tekst gaat verder onder de foto’s)

Foto links: Britt Harmsen (Transavia) en Shalini Levens (KLM).
Na de presentaties vond iedereen het de hoogste tijd om wat te eten en te drinken. Dat gebeurde onder het motto ‘Food, fun & good vibes’, met een walking dinner, DJ Hilco en live muziek van de band Level Six.

Foto rechts: Suzanne Goossen (TUI) en Maaike van der Windt (de Jong Intra Vakanties).
Geef een reactie